Atypické slúchadlá od Sony.

Sony Bluetooth Headset SBH80 je o niečo drahší, avšak vcelku zaujímavý produkt. Kombinuje bežné káblové slúchadlá s bezdrôtovým bluetooth pripojením. Bezdrôtové a zároveň s káblom? Ako to?  SBH80-ky majú menšiu základňu, ktorú si doslova položíte na krk a z nej vychádzajú dva kábliky do vašich uší. Nebojte sa, slúchadlá vám nespadnú z krku, zároveň sa výborne hodia aj pod oblek či dámske sako alebo si môžete svoju obľúbenú hudbu užívať len tak pri prechádzke v lese. Neodporúčame ich na beh. Blueooth 3.0 zaručuje kompatibilu s rôznorodým spektrom zariadení (skúšali sme so Sony Xperia Z3 Compact aj s Apple iPhone 5S), zároveň NFC umožňuje ešte jednoduchšie párovanie a na bočných častiach slúchadiel máte pomocné tlačidlá na ovládanie pesničiek (spustiť prehrávanie, vpred a vzad) a na prijatie hovoru či ovládanie hlasitosti.

sbh80_3

Ak nemáte zariadenie s NFC, nevadí, párovanie Sony Bluetooth Headset SBH80 je veľmi jednoduché – tlačidlo zapnutia (na spodnej hrane bázovej časti) stačí pridržať na približne 5 sekúnd, pokým nezačne modrá dióda rýchlo preblikávať. Potom už iba zariadenie nájdite v dosahu bluetoothu, vyhľadajte v zozname „SBH80“ a pripojte. Hotovo. Následne si už cez jeden z podporovaných bluetooth profilov (Handsfree Profile v1.6, Advanced Audio Distribution Profile v1.2 alebo Audio Video Remote Control Profile v1.4) môžete užiť kvalitný zvuk či prenos HD hlasu počas telefonovania. Menšia integrovaná 125 mAh batéria vydrží v pohotovostnom režime podľa výrobcu mesiac, nám sa nepodarilo túto hodnotu overiť. Čas čistého prehrávania hudby cez bluetooth udáva výrobca na úrovni šiestich hodín, nám sa podarilo na 80% hlasitosti prehrávať niečo zľahka cez 5 hodín neprerušene. Potom je potrebné batériu nabiť, trvá to niečo menej ako jednu hodinu. Škoda, že SBH80-ky nemajú aj bežný 3,5 mm jack konektor, ktorý by umožňoval aj klasické pripojenie slúchadiel keď dôjde batéria a pokračovať tak v prehrávaní hudby.

sbh80_4

Ak nie ste audiofil, bude sa vám zvuk z týchto slúchadiel nadmieru páčiť. Akurátne hlboké basy, jasný a čistý zvuk. Pre tých náročnejších sú tu špunty do uší, ktoré dobre padnú, netlačia. Stredy a výšky sú prehrávané v slušnom rozsahu, ak máte radi tvrdú muziku, v basovej položke vám bude trocha chýbať hĺbka. My dávame palec hore za podporu HD Voice, ak ste v sieti a ako zariadenia oboch účastníkov hovoru túto vymoženosť podporujú, bez toho, aby vás niekto upozornil, spoznáte rozdiel v kvalite zvuku. A tým, že na oboch ovládacích prvkoch na ľavej aj pravej strane sú mikrofóny, nemusíte sa sústrediť a hovoriť stále iba do jedného mikrofónu.

sbh80_5

Technické parametre Sony Bluetooth Headset SBH80:

Hmotnosť: 24,7 g