› Reklamné nosiče Škoda sa po rebrandingu premenia na originálne výrobky značky Dorka bags, ktoré šijú ľudia v núdzi
› Bannery, vlajky a stany sa tak v šikovných rukách premenia na tašky, vrecká či módne doplnky
› Po zmene korporátnej identity značky Škoda sa staré reklamné nosiče nielen ekologicky zužitkujú, ale tiež pomôžu rodinám odštartovať novú životnú etapu
Použité reklamné nosiče značky Škoda začnú čoskoro písať svoj nový príbeh ako módne či praktické doplnky. Bannery, vlajky alebo stany sa tak v súlade s firemnou stratégiou Green Future, ktorá je súčasťou Next Level – Škoda Strategy 2030, v rukách ľudí v náročných životných situáciách premenia na tašky, vrecká prípadne puzdrá na okuliare. S klientmi pracuje nezisková organizácia Dorka, vďaka ktorej môžu títo ľudia nájsť zmysluplnú prácu, pravidelný príjem, ale aj získať sebavedomie a pocit sebarealizácie. Touto spoluprácou nadväzuje ŠKODA AUTO Slovensko na svoju pravidelnú podporu sociálnych skupín v náročnom či rizikovom prostredí. Zároveň tak v súlade so svojou stratégiou prispieva k ekologickému využitiu nepotrebného materiálu.
Rok 2023 predstavuje pre značku Škoda veľké zmeny. Na programe je premiéra viacerých nových modelov, zároveň prichádza s novou komunikačnou stratégiou a v neposlednom rade je tu čerstvá zmena loga, korporátnej identity a vizuálnych prvkov, ktorá so sebou prináša aj otázku, ako využiť reklamné nosiče s predchádzajúcim logom.
Z potreby obmeny reklamných predmetov sa v spolupráci s nadáciou DEDO zrodil projekt Škoda #UpCycling, vďaka ktorému začnú písať reklamné predmety Škoda, ktoré boli vyradené z aktívneho používania, nový príbeh s dôrazom na pomoc planéte. A nielen to – myslelo sa aj na spoločenský rozmer.
Nadácia DEDO prináša na Slovensko sociálne inovácie a pracuje s ľuďmi v náročných životných situáciách už viac ako 25 rokov. Zariadenia a organizácie po celom Slovensku prijímajú a pracujú s rodinami s cieľom postaviť sa späť na vlastné nohy. Veľkú časť klientov však tvoria práve rodiny s deťmi, pre ktoré je práca nielen zdrojom finančných príjmov, ale aj stability, zmysluplnosti či sebavedomia. Ľudia v projekte Dorka Bags takto šijú napríklad z použitých reklamných bannerov tašky a iné fashion doplnky.
„Vďaka tejto spolupráci dokážu naše reklamné nosiče pomôcť hneď niekoľkonásobne. Okrem práce, ktorú už urobili, prispejú aj k tomu, aby mohli ľudia v ťažkej životnej situácii naštartovať ďalšiu etapu svojho života. Zároveň životný cyklus bannerov, stanov či vlajok pokračuje, vďaka čomu sme mohli prispieť k znižovaniu množstva odpadu pri rebrandingu značky,“ hovorí Roman Rajtár, vedúci marketingu spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Pod rukami šikovných krajčírok sa takto zrodí približne 250 nákupných tašiek z tzv. beachflagov, 110 tašiek z bannerov, stany sa premenia na 100 vreciek na športové potreby a brány na približne 40 kusov pevných rozmerných tašiek. Svoje uplatnenie nájdu nielen v každodennom použití, Škoda napríklad plánuje využívať vrecká na materiály pre účastníkov cyklistických pretekov.
„Takmer celú plochu vyčisteného bannera dokážeme narezať na použiteľné časti a bez odpadu ich využiť na výrobu tela tašky. Narezané kusy tkaniny zošívame ručne, pričom tvar aj dizajn tašky sme prispôsobili tomu, aby dokázala odolať každodennému používaniu. Za originálnym a kvalitným výrobkom však treba v prvom rade vidieť príbeh a budúcnosť, ktorú vďaka nemu majú naše ženy optimistickejšiu,“ hovorí Jana Krajkovičová z Dorka n. o.