Nová taktika prichádza po niekoľkomesačnom testovaní.

Google sa všemožne snaží, aby si používatelia a diváci služby YouTube predplatili jej verziu Premium. Najvýraznejšie snahy v rámci tejto iniciatívy boli zaznamenané pred rokom, pričom už niekoľko týždňov YouTube bojuje aj proti používateľom AdBlockerov. Google okrem toho začal v lete testovať spôsob, ktorý mal “neplatičom” sťažiť jednoduché preskočenie reklamy. Hoci čoraz agresívnejšiu reklamu je stále možné (aj) preskočiť, tak najnovšia zmena týkajúca sa tlačidla Preskočiť sa už nemusí páčiť každému (alebo možno aj áno). 

YouTube do roku 2023 testoval niekoľko formátov reklamy vrátane viacerých po sebe idúcich nepreskočiteľných segmentov, kombinácií nepreskočiteľných segmentov, po ktorých konečne nasledovali tie, ktoré je možné preskočiť. Vyzerá to však tak, že platforma s týmito pokusmi nie je až tak spokojná, keďže na divákov pripravuje stále nové nástrahy, ktoré ich čakajú v prostredí služby.

Našťastie tie najagresívnejšie formy reklamy boli po krátkom testovaní stiahnuté z obehu, avšak Google urobil ďalšiu malú zmenu, ktorú si pravidelní diváci YouTube určite všimli. V auguste platforma začala testovať tlačidlo na preskočenie reklám, ktoré bolo oproti pôvodnému menšie a menej nápadné.

YouTube zavádza nové tlačidlo Preskočiť – vľavo pre počítače, vpravo pre smartfóny

Viaceré zdroje však tvrdia, že teraz sa začína čoraz väčšiemu počtu používateľov objavovať nové menšie tlačilo. Je pritom jedno, či YouTube používajú v počítači alebo smartfóne. Hoci v oboch prípadoch vyzerá rovnako, tak je odlišné od toho, ktoré YouTube testoval v lete. Zdá sa, že platforma si predsalen uvedomila, že pôvodne testovaný dizajn tlačidla bol až príliš agresívny, tak sa rozhodla ho mierne upraviť. Aj preto je nové tlačidlo o niečo tmavšie a ponúka jednoduchý popis Preskočiť.

YouTube je ako začarovaný kruh, do ktorého vstupujú aj diváci a tvorcovia videí, avšak platforma stále pripravuje nové spôsoby, ako prinútiť práve divákov k tomu, aby reklamu buď dopozerali do konca, alebo si jednoducho preplatili platenú verziu služby. Pre pokoj na duši je snáď to predplatné asi najspoľahlivejší spôsob, ako si pri pozeraní YouTube videí udržať psychické zdravie na čo najvyššej úrovni.  

Zdroj: AndroidPolice

Prečítajte si aj:

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.