Opäť to bude otázka prepočítavania a zvažovania. Prvé krajiny by mali mať špeciálne predplatné dostupné už na jeseň tohto roka.

Už niekoľko mesiacov je zrejmé, že Netflix si nechce nechať ujsť ponúkať účty s reklamami. Robí to aj konkurencia a tej je na trhu priveľa. Takto by sa streamovacia služba ochudobňovala o potenciálne zisky a to najmä po tom, čo zažila odliv viac ako milióna používateľov.

Nutné ale dodať, že metrika nie je celom známa a divákov až tak stratiť nemusela, ako tých, čo za službu platia. O zdieľaní prihlasovacích údajov mimo domácnosť nehovoriac. Najlacnejší účet by tak stál medzi 7 – 9 USD.

Viac k téme:

Na webe ghacks.net s odvolaním na publikované informácie webu Bloomberg to vyzerá, že ďalšie predplatné na Netflixe bude práve to reklamné, no rovnako má pribudnúť aj Netflix Homes, čo je služba, aby ste mohli svoje konto zdieľať s inými používateľmi. Vieme, že aj teraz to môžete robiť, no nie je to celkom čisté a navyše to streamovacia služba bude vidieť podľa vašej IP adresy.

Cena v rozsahu 7 – 9 USD vyzerá na prvý pohľad lákavo, nie je zatiaľ oficiálne potvrdená spoločnosťou. No treba zohľadniť, že plán Basic sa predáva za cenu 9,99 USD mesačne. Tu veľký rozdiel medzi Basic a reklamným predplatným nie je. Balík Standard stojí 15,49 USD. Toto sú čísla pre USA, je pravdepodobné, že regionálne tu budú vykonané cenové úpravy tak, aby ladili s cenami pre dané trhy.

Viac sa uvidí podľa toho, aké budú parametre balíka pre predplatné s reklamami. Zatiaľ sa hovorí o tom, že reklamný čas by mal byť štyri minúty na hodinu prehrávania. Je to stále menej, než čas, ktorý venujú reklamám štandardné televízie.

Reklamy by mali byť zobrazované na začiatku prehrávania alebo počas neho, nepočíta sa s tým, že budú umiestnené na konci. Pre porovnanie tu je zoznam konkurenčných služieb a ich cena za predplatné s reklamami.

  • Discovery+ –
  • Paramount+ – 4,99 USD
  • Peacock Premium – 4,99 USD
  • Disney+ with Ads – 7,99 USD
  • Hulu – 6,99 USD
  • HBO Max – 10 USD

Výnimku z vysielania reklám majú mať detské relácie a Netflix Originals, aj keď až budúcnosť ukáže, ako pevná je táto výnimka. Tiež je v hre to, aké parametre bude mať reklamný plán. Hovorí sa napríklad o tom, že by neumožňoval ukladanie filmov off-line. Úvaha a porovnávanie niektorého z bežných a reklamného účtu tak nebude jednoduché a už vôbec nebude závisieť len na akceptovaní reklám.

Zdroj: ghacks.net, Bloomberg

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.