Peklo mrzne ďalej, Google bojuje proti zlým reklamám.

Priamo na svojej stránke informoval Google o nových pravidlách, ktoré vstúpia do platnosti už 30. septembra 2022. Ide o prísnejšie definovanie, ako a kedy môžu byť v aplikáciách či hrách.

Najčastejšie však pôjde o herný segment. Ten je reklamami prerastený, no zároveň je to aj otázka používateľov. Niektorým to neprekáža a zaplatiť za nejakú hru alebo odstránenie reklám sumu do 2 eur nie je prijateľné.

Má to ale aj druhú stránku, nielen prílišné šetrenie používateľmi. Niekedy nemáte možnosť sa reklamy zbaviť a hra môže byť založená na jej zobrazovaní. Ak vás totiž pri displeji udrží dostatočne dlho a hru budete hrávať dlhodobo, zarobia na vás viac. Po novom nebudú môcť autori použiť reklamy v celoobrazovkovom režime vo forme neočakávaného zobrazenia.

Tiež nesmú byť použité napríklad pred samotným začatím úrovne alebo medzi jednotlivými segmentami hry. Reklama by vás vyslovene nemala vyrušiť od hrania. Takisto bude platiť, že sa reklamy nesmú zobraziť pred načítaním danej aplikácie.

Dokonca nesmú byť zobrazené reklamy na celú obrazovku dlhšie ako 15 sekúnd bez možnosti ich zavretia. Tak a poďme na nejaký ten háčik. Reklamy sa pokojne môžu zobrazovať aj dlhšie a to aj bez možnosti ich zatvorenia, ak ste prijali takéto podmienky používania. Mnohí ich nečítame a nečudo.

Sú urobené tak, aby ste ich v reálnom živote nemali kedy čítať. Férovejšie firmy sprístupnia aj skrátenú verziu, kde vynechávajú právnickú hantírku z dôvodu úplnosti a nespochybniteľnosti prejavu zmluvy.

Príklad nevhodne použitej reklamy. Omylom na ňu ťuknete, pretože ste ju nečakali a chceli ste interagovať prvkom v hre

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.