Spoločnosť Ricoh zorganizovala podujatie pod názvom New Age Office Life 2021. Jeho zámerom bolo predstaviť možnosti, ktoré ponúka moderná kancelária s využitím najnovších technológií.
Na podujatí sme si na vlastnej koži vyskúšali vzdialenú komunikáciu s inteligentnou kamerou a čistým zvukom, ktorú Ricoh dokáže zabezpečiť na rôznych platformách – na smartfóne, notebooku, počítači či televízore.
Ukázali nám tiež, ako jednoduchý môže byť rezervačný systém RICOH SPACES. Týka to to nielen zasadačiek, ale aj zdieľaných pracovných alebo či dokonca parkovacích miest.
Pomocou dotykového displeja sa dá napr. zistiť, dokedy je miestnosť rezervovaná, hneď sa dá vytvoriť aj rezervácia v dostupnom priestore a tiež sa dá zistiť, ako je konkrétna miestnosť vybavená (napr. či je tam projektor). V rámci väčšej firmy to dokonca môže fungovať tak, že zadáme požiadavku na to, ako má byť vybavená požadovaná miestnosť vrátane jej kapacity pre daný počet osôb a systém ponúkne vhodnú možnosť. V prípade vášho súhlasu ju aj automaticky zarezervuje.
Pomocou RICOH SPACES je možné na rozdiel od Outlooku rezervovať aj pracovné, ale aj parkovacie miesto. Navyše je tu možné kombinovať rezerváciu aj s údajom zo snímača. Nestane sa tak, že zbytočne zostane nevyužité parkovacie či pracovné miesto, ktoré je síce zarezervované ale reálne nevyužité a požiadavka na jeho využitie zostane neakceptovaná. Namiesto drahšieho snímača prítomnosti osôb v miestnosti sa dá použiť jednoduché nasnímanie QR kódu v miestnosti smartfónom ako dôkaz, že ste skutočne na mieste a rezerváciu využívate.
Ricoh nám ukázal, ako možno zjednodušiť prácu s dokumentmi, ich digitalizáciu a automatické vyťažovanie dôležitých dát, vďaka ktorým často nie možné rýchlo nájsť dôležité informácie. Aby však vaše dáta zostali v bezpečí, videli sme, čo je potrebné na ich účinnú ochranu, vrátane potrebného vzdelávania zamestnancov a ich efektívnej spolupráce hlavne s nástrojmi od spoločnosti Microsoft (IT M365).
Videli sme systém s označením Alenka, ktorý sa nachádza aj v oficiálnom aplikačnom obchode Microsoft. Do už vytvoreného obsahu sa pritom dá vložiť aj vlastný obsah. Alenka výrazne spríjemňuje spôsob pochopenia ako fungujú riešenia od spoločnosti Microsoft. Používateľ sa pomocou Alenky ľahko naučí ako pracovať napr. s OneDrive, s Teamsami a pod. S Alenkou sa pritom dá aj komunikovať v otvorenom jazyku a to pomocou chatbota, pričom sa na komunikáciu využíva umelá inteligencia.
Prezreli sme si systém Signage Kiosek. Ide vlastne o špeciálny dotykový displej, ktorý umožňuje digitálne vzdelanie aj pre ľudí, ktorí nemajú žiadny počítač alebo smartfón. Nemusia mať ani zriadené konto na Microsoft Teams či Zoom a napriek tomu sa môžu zúčastniť on-line schôdzky. Je to vopred pripravené a nastavené riešenie, ktoré sa intuitívne ovláda pomocou dotykového displeja. Jeho hlavným cieľom je jednoduchosť a ľahké použitie.
Ďalej sme si pozreli riešenie s tlačiarňami Zebra. Tie sú špeciálne určené na tlač čiarových kódov a štítkov. To sa oplatí napr. pri označovaní veľkého množstva produktov, prípadne označovanie ľudí na veľkých mítingoch alebo aj odomykanie skriniek s odloženými vecimi. Špecialitou sú potom štítky s vysokou tepelnou odolnosťou (napr. na označovanie motorov) alebo štítky s odolnosťou voči chemikáliám. Ricoh ponúka okrem dodávky nových tlačiarní Zebra unikátnu službu Zebra Managed Services, v rámci ktorej dokáže prevziať už inštalované Zebry u zákazníka a zabezpečiť im pravidelný servis, vrátane údržby, náhradných dielov a spotrebného materiálu.
Celkovo spoločnosť RICOH na tejto akcii dokázala, že je pripravená na dobu pandémie a prináša riešenia, ktoré môžu efektívne využívať ľudia s rôznymi návykmi v oblasti informačných technológií.