Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Keď Lexus pred niekoľkými týždňami predstavil novú generáciu svojho vlajkového SUV, medzi modelmi nechýbala nová terénna verzia.  Lexus LX Offroad sa neobáva náročných výprav a  veľmi elegantne spája terénne schopnosti s luxusom.

Za oknom blato, prach, piesok či voda a vo vnútri upokojujúce ticho, jemné kožené čalúnenie a sýty zvuk audiosystému. Tomu sa hovorí kontrast! Ponúka ho nový Lexus LX – druhé SUV tejto značky navrhnuté podľa novej koncepcie. Aj keď to jeho štýl neprezradí na prvý pohľad, auto sa vo štvrtej generácii výrazne zmenilo a ešte lepšie spája luxus s terénnymi vlastnosťami. Ponuka nového LX zahŕňa aj Offroad, ktorý debutuje v Japonsku. Výber tohto variantu uspokojí zákazníkov, ktorí sa nechcú vzdať ani mimo asfaltu bohatého vybavenia a komfortu porovnateľného s limuzínami vyššej triedy.

Dravý dizajn

Verzia Offroad sa mierne líši od terénnych variantov známych z ponuky súperov. Auto sa vyníma dravým dizajnom a tmavšími farbami. Matné a čierne sú okrem iného mriežka chladiča, kryty blatníkov, bočné nášľapné prahy, kryty zrkadiel či ozdobná lišta okolo okien. Čiernym lakom sú upravené aj 18-palcové disky kolies.

Trojitá blokáda

Nielen pneumatiky ovplyvňujú jazdu v teréne. Edícia Offroad je vybavená trojicou diferenciálov, ktorých prácu môžeme riadiť podľa potreby. Kľúčová je v tomto prípade možnosť uzamknutia predného, stredového a zadného diferenciálu. Ide o súbor funkcií, ktoré výrazne zlepšujú terénne vlastnosti.  Spoľahlivé mechanické riešenie, ktoré nájdete v čistokrvných terénnych vozidlách, vám umožňuje s istotou jazdiť aj v močaristom teréne, prekonávať strmé a šmykľavé stúpania, ako aj manévrovať na zasnežených či piesočnatých povrchoch.

Mechanické riešenia a digitálne systémy

Lexus LX v štandardnej verzii je plný noviniek a systémov, ktoré autu zabezpečia bezproblémovú jazdu v rôznych podmienkach. Za zmienku stojí napríklad systém Multi-Terrain Select, ktorý umožňuje zvoliť optimálny prevádzkový režim pohonu, alebo systém Crawl Control, ktorý udržiava nastavenú rýchlosť a pribrzďuje jednotlivé kolesá v záujme najbezpečnejšej jazdy v skalnatom teréne či pri jazde po blate.

O komfortnú jazdu v náročných podmienkach sa starajú aj riešenia, ktoré nájdete pod kapotou. Komponenty sú chránené pred striekajúcou vodou a prachom a systém mazania 3,5-litrového motora V6 zostáva plne funkčný, aj keď je vozidlo naklonené o 45 stupňov v akomkoľvek smere.

Aj keď má nový Lexus LX má na palube ešte viac vybavenia a luxusu, uhly nábehu a nájazdový uhol ostávajú rovnaké ako pri predchádzajúcom modeli. Práca dizajnérov a inžinierov sa pozitívne prejavila na bezpečnosti, umožnila znížiť hmotnosť o vyše 200 kilogramov, ale sústredila sa aj na to, aby LX spájal pohodlie limuzíny s vlastnosťami plnokrvného terénneho auta.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.