Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Odteraz si možno objednať nové veľkopriestorové vozidlo EQV od značky Mercedes-Benz s elektrickým pohonom s akumulátormi. Pri uvedení na trh je tretí elektrický van s hviezdou – po vozidlách eVito a eSprinter – dostupný vo variante s dlhým rázvorom ako EQV 300. EQV spája mobilitu bez emisií s presvedčivými jazdnými výkonmi, vysokou funkčnosťou a estetickým dizajnom. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh umožňuje dojazd až 418 kilometrov2,3.

„Či už pre rodinu šetrnú k životnému prostrediu, rekreačného športovca alebo ako vozidlo kyvadlovej dopravy: naša EQV ponúka suverénne jazdné výkony, veľký dojazd a veľkorysý priestor – a to všetko lokálne bez emisií,“ hovorí Andreas Böger, vedúci predaja nových vanov a transportérov Mercedes-Benz v Nemecku, k príležitosti spustenia predaja vozidla EQV.

EQV 300: elektrický a inteligentne zapojený v sieti

Elektrické veľkopriestorové vozidlo sa po EQC (kombinovaná spotreba elektriny: 20,8 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)1 stáva druhým modelom rodiny EQ od značky Mercedes-Benz. EQV je od teraz v ponuke s dlhým rázvorom kolies a najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou 3 500 kilogramov. Spojovacím prvkom všetkých vozidiel EQ je dizajn s avantgardným, jedinečným vzhľadom. Dôraz sa kladie na masku chladiča s čiernym panelom s pochrómovanými lamelami a na čistý vzhľad zboku. Estetika exteriéru sa prenáša aj do interiéru.

Elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) vozidla EQV sa nachádza na prednej náprave pod dynamickou prednou časťou. Dosahuje špičkový výkon 150 kW (204 k). Elektromotor, prevodovka s pevným prevodovým pomerom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku s vysokou mierou integrácie. Energiu dodáva lítium-iónový akumulátor v spodku vozidla. Mercedes-Benz EQV vyvíja maximálny krútiaci moment až 362 newtonmetrov. Maximálna sériová rýchlosť 140 km/h, ako prvok mimoriadnej výbavy 160 km/h, zaručuje svižné napredovanie aj mimo mestského prostredia.

EQV je vybavená vodou chladenou nabíjačkou so striedavým prúdom (OBL) s výkonom 11 kW. Vďaka tomu je pripravený na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. Nabíja sa prostredníctvom nabíjacej zásuvky CCS, ktorá sa nachádza vpravo, v prednom nárazníku. Prostredníctvom tejto zásuvky možno vozidlo nabíjať aj jednosmerným prúdom (DC). Akumulátor vozidla EQV tak možno nabiť vďaka sériovému maximálnemu nabíjaciemu výkonu 110 kW na rýchlonabíjacej stanici približne za 45 minút z 10 na 80 %.

Vďaka prevádzkovej stratégii na báze trasy nabíja Mercedes-Benz EQV svoj akumulátor aj počas jazdy. V deceleračnom alebo brzdnom režime sa mechanický otáčavý pohyb premieňa na elektrickú energiu a používa sa na nabíjanie vysokonapäťového akumulátora (rekuperácia). Vodič dokáže takéto nabíjanie značne ovplyvniť. Podľa potreby môže meniť intenzitu rekuperácie radiacou páčkou, ktorá sa nachádza za volantom. Efektívny a komfortný spôsob jazdenia umožňuje nová funkcia: stupeň rekuperácie DAUTO. Podľa motta „predvídavá jazda a sporenie energie“ sa prepoja informácie bezpečnostných asistentov, navigácie a kamery a intenzita rekuperácie sa v reálnom čase prispôsobí podľa situácie. Štyri jazdné programy okrem toho pomáhajú zákazníkom individuálne si vybrať počas jazdy medzi maximálnym komfortom a maximálnym dojazdom. To všetko iba stlačením tlačidla.

Vďaka umiestneniu akumulátora v podlahe vozidla je interiér k dispozícii bez obmedzení. EQV teda spĺňa najvyššie nároky na funkčnosť a variabilitu a pokrýva množstvo účelov použitia. V súkromnej oblasti použitia profitujú napríklad rodiny z všestranných konfigurácií sedadiel a z toho, že cestujú lokálne bez emisií. Vozidlo, napríklad so šiestimi samostatnými sedadlami, sa zase môže stať reprezentatívnym vozidlom kyvadlovej dopravy, ktoré komfortnou a mimoriadne tichou jazdou splní všetky požiadavky kladené na prepravu osôb na vysokej úrovni. Vďaka flexibilnej zástavbe samostatných sedadiel alebo lavíc sa EQV svojou konfiguráciou môže zmeniť na 7-miestne alebo dokonca 8-miestne vozidlo.

Vylepšenie multimediálneho systému MBUX, ktoré je špecifické pre EQ, je ďalšou kľúčovou vlastnosťou. Multimediálny displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 10,25 palca v hlavnej ponuke ponúka dlaždicu EQ, ktorá slúži ako centrálny prístupový bod pre špeciálne zobrazenia a nastavenia. Okrem iného sa v nej nachádza obmedzenie nabíjacieho prúdu, nastavenie času odjazdu na účely predklimatizovania, zobrazenie toku energie či histogram spotreby. Na multimediálnom displeji sa navyše dajú ovládať aj funkcie navigácie s Elektrickou inteligenciou a služba Mercedes me Charge. Medzi silné stránky systému MBUX patrí inteligentné ovládanie hlasom so schopnosťou rozpoznávania prirodzeného jazyka, ktoré sa aktivuje heslom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasom možno ovládať rôzne funkcie infotainmentu a komfortné funkcie (napr. zadávanie cieľa, klimatizovanie). MBUX v kombinácii s aplikáciou Mercedes me prejavuje svoje silné stránky aj nad rámec vozidla. Vodiči EQV môžu z obývačky alebo kancelárie napríklad plánovať svoje trasy alebo predklimatizovať interiér k zvolenému času odjazdu.

  • Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla.
  • Dojazd bol zistený na základe nariadenia 692/2008/ES. Dojazd závisí od konfigurácie vozidla.
  • Skutočný dojazd závisí od individuálneho spôsobu jazdenia, dopravnej situácie, vonkajšej teploty, používania klimatizácie/kúrenia atď. a môže sa prípadne líšiť.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou prepojí aktuálny stav nabitia akumulátora, meteorologické údaje a informácie o nabíjacej infraštruktúre a automaticky tak vypočíta rýchlu a komfortnú trasu s malým množstvom zastávok na nabíjanie a krátkymi časmi nabíjania. Pri plánovaní sa pritom uprednostnia rýchlonabíjacie stanice, aby bolo cestovanie čo najkomfortnejšie.

So službou Mercedes me Charge máte k dispozícii jednoduchší prístup k celoeurópskej sieti nabíjacej infraštruktúry. Nabíjanie možno spustiť, zastaviť a zaplatiť zaň komfortne prostredníctvom aplikácie Mercedes me, nabíjacej karty alebo multimediálneho displeja vo vozidle. Prístup k sieti rýchlonabíjacích staníc Ionity je k dispozícii aj za cenovo zvýhodnenú sadzbu za nabíjanie.

EQV sa ako sériové vozidlo začlení do bežného výrobného procesu vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska, kde sa vyrába aj Trieda V a Mercedes-Benz Vito. To umožní flexibilnú a súčinnú výrobu v priamej nadväznosti na dopyt zákazníkov.

EQV 300 je spočiatku dostupný ako štandardný variant, vo vyhotovení AVANTGARDE Line a s dlhým rázvorom. Na želanie sú k dispozícii Exteriérový dizajnový balík EQV a Interiérový dizajnový balík EQV.

Cena brutto modelu EQV 300 začína na 73 968,00 eur s DPH. V cene je aj balík údržby na štyri roky – ktorý počas tohto časového obdobia pokrýva náklady na údržbové práce podľa servisného zošita a predpisov výrobcu –  ako aj certifikát akumulátora Mercedes-Benz na 160 000 kilometrov alebo osem rokov. V kúpnej cene sú zahrnuté aj Mercedes me Remote & Navigačné služby s platnosťou na 36 mesiacov, ako aj funkcia Mercedes me Charge na dvanásť mesiacov a členstvo v sieti Ionity taktiež na dvanásť mesiacov.

Technické údaje modelu Mercedes-Benz EQV 300

 

Emisie CO20 g/km
Spotreba elektrickej energie (kombinovaná)26,4 – 26,3 kWh/100 km
Dojazd (kombinovaný)417 – 418 km
Nabíjací štandardCCS
Minimálny čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo na verejnej nabíjacej stanici (nabíjanie striedavým prúdom, až 11 kW sériovo)< 10 h (0 – 100 %)
Minimálny čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice

(nabíjanie jednosmerným prúdom, až 110 kW sériovo)

cca 45 min (10 – 80 % stavu nabitia)
Náhonna predné kolesá
Výkon (špičkový)150 kW (204 k)
Výkon (trvalý)70 kW (95 k)
Max. krútiaci moment362 Nm
Vysokovoltový akumulátorlítium‑iónový
Kapacita akumulátora (využiteľná)90 kWh
Kapacita akumulátora (nainštalovaná)100 kWh
Dĺžky5 140 mm, 5 370 mm
Rázvory3 200 mm, 3 430 mm
Maximálna rýchlosť140 km/h (sériovo), 160 km/h (voliteľne)
Batožinový priestor (max. podľa výbavy)1 030 litrov, 1 410 litrov
Najväčšia prípustná celková hmotnosť3 500 kilogramov