Spoločnosť Slovak Lines predstavila úplne novú digitálnu platformu, ktorá spája a integruje rezervačný systém, nový nákupný proces na webe a v mobilnej aplikácii a novú webstránku.
Cieľom projektu bolo reálnom čase synchronizovať dáta naprieč celým predajným a informačným ekosystémom spoločnosti. Nový systém prináša viacero noviniek aj pre používateľov, napríklad notifikácie o prípadných zmenách a meškaní spojov či možnosť rezervácie konkrétnych sedadiel. Všetky tieto veci predstaví v Slovak Lines v dohľadnej dobe.
„Pri hľadaní vhodného partnera na tento projekt sme zohľadňovali viacero vecí, no hlavnou podmienkou bolo, aby systém fungoval v reálnom čase. Vyhovujúci systém sme našli v Estónsku. Naším partnerom sa stala spoločnosť Turnit s viac ako 20-ročnými digitálnymi skúsenosťami v sektore osobnej dopravy,“ hovorí Pavol Labant, generálny riaditeľ Slovak Lines Express.
So Slovak Lines Express si budete môcť rezervovať konkrétne miesto
Nový digitálny systém prepája nielen digitálne, ale aj nedigitálne kanály. Predaj cez webstránku a mobilnú aplikáciu Slovak Lines je v reálnom čase synchronizovaný s predajom u vodičov, na pokladniach autobusových staníc či pobočkách partnerov. Zároveň sa všetky dáta dajú prepojiť s digitálnymi tabuľami na nástupištiach či samoobslužnými kioskami.
Vyššie pohodlie získavajú zákazníci vďaka komplexnému systému notifikácií, ktorý ich umožňuje informovať o mimoriadnych udalostiach ako meškanie spoja či zmena trasy a odchodu spoja. „Zákazníci si už čoskoro budú môcť nielen rezervovať konkrétne sedadlá, ale aj objednať si doplnkové služby a produkty a to nielen od Slovak Lines, ale aj partnerov, ktorých do našich predajných kanálov integrujeme“, dodáva Martin Hanula, šéf marketingu a vývoja Slovak Lines. „Našou víziou je, že napríklad cestujúci z Viedne si bude môcť cez našu aplikáciu dokúpiť nielen cestovný lístok na MHD v Bratislave, ale aj lístky na rôzne mestské atrakcie či večeru v reštaurácii.“
Z pohľadu firmy je dôležitou výhodou jednoduchší manažment cestovných poriadkov, liniek, trás a cien a zároveň aj kompletný servis lístkov a transakcií. Súčasťou systému je aj CRM modul a dispečerský modul. „Prechod zo starého systému na nový sme zvládli behom necelej noci a pripravený bol už pre prvý odchod nášho Expressu na Schwechat o 3:00. Vzápätí sme dokončili aktualizácie mobilnej aplikácie a zapli nový web s novým nákupným procesom. Posledným krokom bude doplnenie nemeckej a anglickej mutácie webstránky, no nákupný proces v oboch jazykoch bol našim zahraničným zákazníkom k dispozícii okamžite“, uzatvára Martin Hanula.