Pri našej návšteve Panasonic Convention 2016 vo Frankfurte sme hovorili aj s európskym šéfom Panasonicu, ktorým je Laurent Abadie. Je to Francúz, ktorého si japonská firma vybrala za šéfa Európy a vedie tento región od roku 2009. Hovorí plynulo po japonsky, pozná aj japonskú kultúru a pri našom rozhovore nám prezradil, že presvedčiť Japoncov o potrebe prispôsobiť dizajn televízorov európskym ale aj americkým štandardom mu trvalo roky. Do Japonska chodí štyri krát ročne, pravidelné mítingy s vedením má však každý deň. Pritom najviac využíva video konferenciu.
Za touchIT sme sa Laurenta Abadieho pýtali na myšlienku televízora ako centra pre ovládanie iných vecí v domácnosti ako sú žalúzie, klimatizácia, elektronický vrátnik a pod. Podľa Laurenta Abadieho to bude málokto takto používať, lebo ľudia si zvykli na to, že televízor je na sledovanie televízneho či streamovaného vysielania. Televízor má byť predovšetkým o kvalite obrazu a to pre Panasonic znamená maximálne sa priblížiť tomu, čo pôvodní autori filmu zamýšľali. Preto je aj v Hollywoode špeciálne laboratórium, kde sa kvalita obrazu testu priamo s režisérmi hollywoodskych filmov. Toto je aj stratégia do budúcna – maximálna vernosť obrazu s originálom. Originál je pritom štúdiový monitor, ktorý pri 17-palcovej obrazovke stojí viac ako 6000 Eur.
Laurent Abadie je hrdý na aktuálny dizajn nových televízorov, hlavne sa to týka modelov DX900 a DX800. Sú to najvyššie modely LED televízorov, ktoré začne predávať Panasonic v apríli aj na Slovensku. Tento dizajn bol pritom vytvorený v taliansku a trvalo niekoľko mesiacov, kým sa dopracovali k výslednému tvaru.
Laurent Abadie za najbližší cieľ firmy Panasonic považuje rozšírenie tzv. inteligentných miest. Jedno také Panasonic prevádzkuje v Japonsku. Je to mesto Fujisawa s minimálnou spotrebou energie, jej rekuperáciou a riadením spotreby. Niečo podobné sa pripravuje aj vo francúzskom Lyone.
Dôležitým bude podľa Abadieho aj vývoj v oblasti batérií. Panasonic je dodávateľom batérií pre vozidlá značky Tesla, rovnako poskytuje batérie aj pre domácnosti a výrazne v tejto oblasti investuje do vývoja. Okrem inteligentných miest je práve vývoj v oblasti batérií pre Panasonic kľúčový.
Rovnako za perspektívny považuje šéf Panasonicu vývoj v oblasti inteligentnej bezpečnosti. Práve preto Panasonic podpísal zmluvu s poisťovňou Allianz a využíva pri riešení bezpečnosti v domácnosti svoje inteligentné snímače.
Zmluva z Alliazom platí napr. už aj v Maďarsku, pripravuje sa jej spustenie aj na Slovensku.Medzi snímačmi nájdeme detektor úniku vody, prítomnosti dymu, rozbitie okna, je to aj vonkajšia či vnútorná kamera a po novom pribudol aj prvok na ovládanie prísunu tepla do radiátora.
Rovnako dôležitý je aj vývoj v oblasti zábavného a komunikačného systému pre lietadlá, Panasonic má konkrétne dodávky dohodnuté s leteckou spoločnosťou Quantas a pripravujú sa ďalšie.
Páčilo sa nám, že šéf Panasonicu bol pri rozhovore úplne otvorený, nebál sa žiadnych našich otázok a mal s nami trpezlivosť aj pol hodinu po skončení oficiálneho termínu pre náš rozhovor.
Z tejto akcie pripravujeme video a tiež článok v tlačenom vydaní magazínu touchIT, do aprílového vydania.