Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

SEO, čiže optimalizácia webovej stránky pre vyhľadávače, je čoraz dôležitejšia, ak chce značka uspieť aj v online prostredí. Google je opäť o čosi sofistikovanejší, takže SEO by sa mala stať prioritou všetkých marketérov.

Ellie Schofield, naša kolegyňa z britskej pobočky Graylingu, prináša pár tipov na úspech v online pomocou správne nastavenej stratégie SEO.

Ellie Schofield_web2016_3_nowat

Už dávno neplatí, že stačí mať na webe umiestnených pár kľúčových slov a predpokladať, že Google vašu stránku posunie na výslnie. Používatelia jednoducho očakávajú hladké, bezproblémové a rýchle vyhľadávanie. Presne to im chce Google aj umožniť. A práve v tomto bode treba „zamakať“…

Začiatkom roka nás všetkých zasiahla správa Googlu o plánovanej aktualizácii algoritmu Penguin 4.0. Čo od nej môžeme očakávať? Tí, čo už majú nastavenú SEO stratégiu nemusia byť nervózni natoľko ako tí, čo ju nemajú vôbec. Táto aktualizácia môže mať na svedomí viaceré „obete“ a to najmä v prípade, že si firma kupovala linky alebo ich získavala cez tzv. linkové siete, ktoré mali zabezpečiť posilnenie pozície firmy vo vyhľadávaní. Ešte stále tu ale je šanca ich odstrániť. Penguin aktualizácia však neprináša len zlé správy. Webovým stránkam, ktoré sa po tejto aktualizácii v rámci pozície vo vyhľadávaní prepadnú, dá šancu dostať sa vyššie. Penguin bude totiž zabezpečovať aktualizáciu v reálnom čase. Nebudete teda musieť čakať príliš dlho na to, kým dostanete druhú šancu a budete indexovaní.

SEO nie je žiadna rýchlovka. Ide o dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje zanietenie, aby sa dostavil úspech. Zhrnula som 5 tipov ako nakopnúť SEO tento rok:

  1. Kľúčové slová nie sú IT

Google zmenil taktiku, a tak ju musí zmeniť aj mnoho spoločností. Vtesnať na webovú stránku za hrsť kľúčových slov už nebude stačiť na lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Podľa Googlu používatelia nevyhľadávajú len jednoslovné výrazy, sú to skôr frázy či témy. Istý podiel má na tom aj vyhľadávanie na mobilných zariadeniach, ktoré predbehlo desktop už v roku 2014. Google sa preto zameriava aj na hlasové vyhľadávanie, kde používatelia zadávajú detailnejšie otázky a frázy. Takže pri písaní obsahu treba začať pri tom, čo vyhľadávajú vaši používatelia a nie pri tom, čo chcete, aby vyhľadávali.

  1. Byť stručný alebo sa rozpísať?

Vybrali ste si tému a uvažujete nad tým, ako ju spracovať. Spoločnosť Searchmetrics zistila na základe nedávnej analýzy webových stránok umiestnených na prvých 30 pozíciách vo vyhľadávaní, že dĺžka textu sa v roku 2015 zvýšila o 25% (v porovnaní s rokom 2014). Rozsahom by ste sa teda mali pohybovať v rozmedzí 1200 až 1500 slov, ale zároveň by ste mali dbať aj na relevanciu vášho obsahu – tie totiž idú ruka v ruke! Pokiaľ nemáte dostatok vhodného obsahu k vybranej tému, tak radšej zvážte jej použitie alebo ju jednoducho zmeňte.

  1. Miznúci používatelia

Dostať používateľov na vašu stránku je len jednou stranou mince SEO. Druhou je zabezpečiť, aby boli s vašim obsahom spokojní. Google totiž neberie do úvahy len to, koľko používateľov privediete na svoju stránku, ale aj to, ako sa správajú po jej opustení. Idú priamo ku konkurencii? Zopakovali vyhľadávanie? Dôraz sa pritom kladie na to, aby bola skúsenosť používateľov na vašej stránke pozitívna. To si samozrejme vyžaduje správne nastavenú stratégiu obsahu a tém, ktoré vedia zaujať pozornosť vášho publika.

  1. Zaostrite na sociálne médiá

Jednotlivé spoločnosti sa na sociálne médiá pozerajú inou optikou ako na svoje webstránky. Väčšinou sa vo svojich aktivitách sústredia len na jeden z týchto online kanálov, pričom často zanedbávajú obsah toho druhého. Podľa magazínu Forbes má Google uzavreté dohody s Facebookom aj Twitterom, aby ich bolo možné ľahšie indexovať – čo zaručuje, že sa príspevky zo sociálnych médií začnú objavovať aj vo výsledkoch vyhľadávania. Nedávna správa spoločnosti Searchmetrics rovnako poukazuje na jasnú koreláciu medzi pozíciou vo vyhľadávaní a angažovanosťou na sociálnych sieťach. Takže sociálne médiá sú nevyhnutnosťou!

  1. Mobilný Armagedon

Objem vyhľadávania na mobilných zariadeniach neuveriteľne vzrástol v poslednom období. Stránky, ktoré nie sú prispôsobené mobilným zariadeniam, sú jednoducho neakceptovateľné. Google implementoval doteraz svoju najväčšiu mobilnú aktualizáciu v apríli 2015, pričom penalizoval stránky, ktoré neboli optimalizované pre mobilné zariadenia. Google však v tomto ohľade podáva pomocnú ruku. Vytvoril špeciálnu testovaciu stránku „Mobile-Friendly Test“, kde si môžete otestovať mobilnú verziu vášho webu. Pokiaľ vaša stránka neprejde testom, treba konať rýchlo a napraviť to.

Týchto 5 tipov by vám malo pomôcť v ďalšom napredovaní. Pokiaľ ste investovali do svojej stránky, mali by ste dbať aj na to, že ju vaše cieľové publikum nájde.

Značky: