Testovali sme aktuálnu novinku od Škodovky. Kodiaq Sportline je obľúbené SUV a vyznačuje sa obrovským kufrom, pohodlným priestorom pre posádky a výborným hybridným pohonom.

Škoda Kodiaq je vybavená motorom s 1,5 litrovým spaľovacím motorom s výkonmi 110 kW. K tomu je elektrický motor a batéria s kapacitou 25,7 kW. Celkový výkon tohto motora je 150 kW a s týmto systémom poskytuje toto auto dynamickú jazdu. Celkovo sme prešli asi 750 km a naša výsledná spotreba je 6,2 litra/100 km.

Maximálna rýchlosť tohto vozidla je až 210 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 8,4 sekundy. Maximálny krútiaci moment pri plnej kapacite je 250 Nm. Zvoliť si môžete viacero jazdných režimov, od ECO, cez Normal, Sport a Individual. Podstatné je, že nabíjanie batérie je možné realizovať aj rýchlou nabíjačkou, teda jednosmerným prúdom s výkonom do 50 kW. Vozidlo má zabudovanú striedavú nabíjačku s výkonom do 11 kW. My sme s rýchlonabíjačkou na nabíjačke R1 Terminal Beladice nabili z hodnoty 10 % na 80 % za 35 minút a následne sme mohli jazdiť na diaľnici až 70 km. Nabíjať je možné aj cez 230 V zásuvky, vtedy trvá nabitie z 0 na 100 % okolo 12 hodín. Ak nebudete jazdiť na čisto elektrický pohon mimo diaľnice, prejdete na 100 % kapacity batérie takmer 100 km.

Ideálne teda pri tomto aute je, aby ste mali kde nabíjať. Ak tak môžete urobiť doma aj v práci, potom dosiahnete nízke prevádzkové náklady.

Toto vozidlo je vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na dĺžku má 4758 mm, rázvor je 2791 mm. Objem kufra základný je 745 litrov, zložením operadiel pre cestujúcich vzadu sa dá zväčšiť na 1945 litrov.

V základnej výbave sú sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, tiež je tu asistent zmeny jazdného pruhu + varovanie pri vystupovaní z vozidla. Ocenili sme matrix-LED predné svetlomety s AFS a Corner funkciou. Predné a zadné sedadlá sú vyhrievané. Multimediálny displej v strede má uhlopriečku 13 palcov, virtuálny kokpit má uhlopriečku 10 palcov.

Škoda Kodiaq SportlineZdroj: Touchit.sk
Škoda Kodiaq Sportline

My sme mali na test doplnkovú výbavu. Napr. všetky nabíjacie káble, modrá Race metalíza, adaptívny tempomat do 210 km/h, inteligentný parkovací systém, 360° pohľad pri cúvaní, kôš na odpadky, držiak na tablet, odkladací box na zadnom tuneli ale aj disky Rila z ľahkej zliatiny 8J x 20″ a ťažné zariadenie s adaptérom.

Mali sme aj adaptívny podvozok, progresívne riadenie, head-up displej a elektronicky ovládané sedadlá.

Ceny: základ – 50 500 eur, cena testovaného vozidla 58 380 eur

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.