Straty na životoch, menšie aj vážnejšie zranenia a množstvo zničených bytov a vozidiel. Taká je bilancia ničivého výbuchu prešovského paneláku z minulého týždňa.
Poisťovne už od soboty registrujú škody, ktoré im klienti postupne nahlasujú. „Dvaja klienti nám už nahlásili zničenie svojich bytov v bytovke, kde explózia nastala. Niekoľko ďalších z tohto paneláku sme identifikovali na základe poistných zmlúv a aktuálne ich kontaktujeme, aby sme dohodli ďalší postup,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec. Okrem škôd na zničenom paneláku boli poškodené aj byty v okolitých panelákoch a zaparkované vozidlá. „V rámci poistenia bytových domov sme doteraz zaregistrovali desiatky poistných udalostí. Ide najmä o poškodené a rozbité okná. Ďalší klienti nám hlásia škody zo svojho poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Evidujeme aj niekoľko vozidiel poškodených výbuchom,“ upresňuje M. Rajec. Počty škôd budú podľa neho ešte narastať, keďže viaceré poistné udalosti pre bezpečnostnú uzáveru v danej lokalite ešte neboli nahlásené.
Informácie priamo v teréne
Allianz – SP sa klientom snaží vyjsť v ústrety a čo najviac urýchliť a zjednodušiť proces nahlásenia a riešenia škody. „Komunikujeme so správcami poškodených bytových domov. Na okolité bytovky sme umiestnili plagáty s kontaktmi a informáciami ako a kde môžu klienti svoje škody nahlásiť,“ vysvetľuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.
Poistenie bytovky vs. poistenie bytu
Spoločné časti bytového domu, ako obvodové múry, strecha, elektroinštalácia, balkóny či okná kryje poistenie bytovky, samotné byty zas kryje privátne poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. „Ak výbuch poškodil okná, treba sa obrátiť na bytového správcu, keďže tieto škody budú hradené z poistenia bytovky. Škody v jednotlivých bytoch ako zničený nábytok, sanita, poškodené podlahy, omietky, porozbíjané zariadenie bude odškodnené z vlastného poistenia bytu a domácnosti,“ dopĺňa L. Muthová.
Pri menších škodách ako výmena skiel na bytoch alebo rodinných domoch poisťovňa prepláca škody aj bez obhliadky, na základe predloženého dokladu za opravu, resp. výmenu.
Ako škodu nahlásiť?
- online na allianzsp.sk, spolu s fotografiami poškodení
- telefonicky na bezplatnej linke 0800 122 222
- ma pobočke Allianz – SP priamo v Prešove
- prostredníctvom svojho obchodníka alebo makléra