Pre 70% Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky (19%) a nepríjemný či neochotný personál (18%). Vyplýva to z prieskumu1 agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.
Medzi ďalšie dôvody, ktoré by klientov slovenských bánk viedli k úvahám nad zmenou banky patrí neprehľadný a nespoľahlivý internet banking (17%), chýbajúce produkty či služby (13%) a nedostatočný vernostný program pre klientov banky (12%). Odradiť ich však môžu aj negatívne informácie o banke (12%), slabá mobilná aplikácia, ktorá sa ťažko ovláda alebo má málo funkcií (9%; minulý rok to bolo 6%) a chýbajúce moderné platobné technológie ako napr. Apple Pay či Google Pay (7%; minulý rok to bolo 5%).
Prieskum tiež ukázal, že pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu (73%). „Klienti vyhľadávajú mBank práve preto, že ušetrené peniaze za vedenie bežného účtu nie sú zanedbateľným výdavkom a môžu ich využiť na iný, často užitočnejší alebo príjemnejší účel,“ hovorí Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank Slovensko.
Práve mBank je totiž známa tým, že ako jedna z mála slovenských bánk ponúka svojim klientom založenie a vedenie bežného účtu mKonto bez akýchkoľvek poplatkov či podmienok a to už od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu. Klienti mBank môžu využívať aj ďalšie výhody, ktoré banka ponúka, ako napríklad bezplatný výber hotovosti nad 70 EUR z ktoréhokoľvek bankomatu na Slovensku i v zahraničí či kvalitný internet banking. Bezplatný účet mKonto si klienti môžu založiť rýchlo a jednoducho prostredníctvom mobilnej aplikácie, vďaka ktorej majú svoje financie neustále pod kontrolou.
Z prieskumu agentúry Focus pre mBank tiež vyplynulo, čo si klienti na svojej banke cenia najviac. Je to najmä fakt, že svojim klientom neúčtuje žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie bežného účtu (31%), má kvalitný internet banking (30%) a kvalitné, spoľahlivé služby (26%). Ďalej oceňujú tradíciu a dôveryhodnosť banky (24%), výbornú mobilnú aplikáciu (22%) a ochotný, milý a príjemný personál (21%). Medzi ďalšie oceňované skutočnosti patrí aj poskytovanie výhodných úrokov na hypotéky a úvery (13%) či výška úrokovej miery pri sporiacom alebo bežnom účte (10%).