Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Až 27 % vodičov si myslí, že ceny v pneuservisoch nezodpovedajú kvalite. Štvrtine motoristov prekáža prostredie prevádzok. Chýba pick-up servis, zle je vnímané čakanie napriek dohodnutému termínu

Takmer polovica slovenských motoristov je nespokojných so svojím pneuservisom. Najčastejším dôvodom je cena za prezúvanie. Zvyšujúcu sa náročnosť vodičov potvrdzuje druhý najfrekventovanejší faktor sťažností – je ním prostredie a čistota pneuservisu.

Ceny za pneuservisné služby by mali byť nižšie, alebo by aspoň mali zodpovedať kvalite, tvrdí 27 % respondentov v prieskume pneumatikárskej spoločnosti Vredestein. V ankete, ktorá sa uskutočnila medzi 26. februárom a 19. marcom 2019 na vzorke 664 vodičov, žiada takmer tretina z nich reálnu záruku na kvalitu služieb pneuservisov. Možno aj preto viac ako polovica majiteľov áut hovorí, že najradšej sledujú výmenu obutia priamo pri vozidle, aby ju mohli kontrolovať.

„Keď som platiaci zákazník, chcem sa tak aj cítiť,“ hovoria slovenskí motoristi, no v pneuservisoch to tak často nie je. Špina v prevádzke, biedna alebo žiadna čakáreň (chýba u 40 % prevádzok), nechutné či absentujúce toalety (tie nemá polovica pneuservisov), stiesnené a preplnené parkovacie plochy. Celkové prostredie prevádzok, kam chodia meniť gumy dvakrát ročne, vníma veľmi negatívne štvrtina šoférov. A majú pravdu – veľa servisov neoslní už pri príjazde cez špinavé dvory, v čakárňach sa bojíte sadnúť si na ošúchané kreslá a zákazku s vami rieši pracovník v montérkach, ktoré vyzerajú, že za svoj život nevideli pračku.

Sú však aj tie, ktoré idú s dobou: v tretine už dnes nájdete wi-fi pripojenie, v polovici nápojové automaty. A, samozrejme, máme aj výkladné skrine pneumatikárskeho priemyslu s prostredím porovnateľným so showroomami automobilových značiek.

Chýbajú služby, prekáža dlhé čakanie

Viac ako 16 % motoristov prekáža slabá úroveň služieb. Ide o uskladnenie pneumatík (chýba najmä v menších prevádzkach) a tiež o poskytnutie náhradného vozidla, prípadne pick-up servisu, teda odvozu auta od zákazníka a jeho privezenie späť v už prezutom stave. Väčšina je však so službami spokojná a pneuservisy im stále viac vychádzajú v ústrety. Takmer dve tretiny už dnes ponúkajú nielen prezutie, ale aj geometriu, opravy diskov a drobné autoservisné práce.

Až za týmito tromi výraznými faktormi nespokojnosti je kvalita obsluhy. Tu sa situácia evidentne zlepšuje. Korektnosť, vedomosti v odbore a znalosť sortimentu sa zdajú slabé len desatine vodičov.

Podobnému počtu respondentov sa nezdá dlhé čakanie na termín – to je však v sezóne celkom bežný jav, s ktorým treba rátať a objednať sa v dostatočnom predstihu. Čo je však podstatne horšie, štvrtina z nich čaká zhruba pol hodiny aj napriek tomu, že sa objednali a prišli na svoj termín.

Väčšina rezervácií termínov sa stále deje telefonicky (63 %). Na osobný kontakt sa spolieha 16 % motoristov, len 7 % ľudí využíva moderné internetové rezervačné systémy. Osmina vodičov verí svojmu šťastiu a idú prezúvať naslepo bez objednávky, čo sa najmä v sezóne rovná dlhému čakaniu, ak nie vráteniu sa domov s rovnakými gumami v kufri.

Techniku máme zvládnutú

Prieskum monitoroval aj technickú gramotnosť vodičov. Z výsledkov je zrejmé, že veľmi dobre poznajú funkcie systémov ABS a ESP a TMPS, teda systému automatického monitorovania tlaku v pneumatikách (vždy viac ako 90 %).

Rozporuplné sa môžu zdať odpovede na to, kde berie monitorovanie tlaku energiu na svoju prevádzku. Tu tvrdí 45 % respondentov, že energiu nepotrebuje, kým 36 % si myslí, že majú vlastný zdroj energie. A všetci majú pravdu. Pri priamom TPMS potrebujú senzory v kolesách vlastné batérie, pri nepriamom sa využívajú senzory ABS na monitorovanie otáčok kolies, takže samotné meranie tlaku žiadnu energiu nepotrebuje – žiadne sa totiž nekoná. Systém vychádza len zo zvýšeného počtu otáčok kolesa, zodpovedajúceho menšiemu priemeru pneumatiky pri strate tlaku.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.