Tradičný autobusový dopravca Slovak Lines si chce uctiť a pripomenúť udalosti Novembra ˈ89 v novej unikátnej kampani. Po prvý raz v nej využíva nástroj ASMR videí. Hlavným motívom je fakt, že o veciach, ktoré sú dnes úplne bežné, sme si pred Novembrom ˈ89 mohli nanajvýš šepkať.

Nákupy na Mariahilfer Strasse, sobota s deťmi v Prátri či kávička na niektorom z viedenských námestí. Pred tridsiatimi rokmi bola väčšina Slovákov presvedčená, že tieto túžby zostanú pre nás navždy len snom. Vďaka Novembruˈ89 je našťastie všetko inak. Prepojenie s Viedňou nie je pritom náhodné. Vďaka úspešnému slovenskému dopravcovi, ktorý jazdí do centra Viedne každú hodinu, môžu Slováci každú hodinu robiť to, o čom kedysi len snívali.

Kampaň tvoria tri videá, každé hovorí o konkrétnej situácii, ktorá sa odohrala pred Novembrom ’89. „Naša kampaň je spojením niečoho moderného s niečím starým, napasované na produkt, o ktorom si pred tridsiatimi rokmi mohla väčšina ľudí na Slovensku akurát tak šepkať. Autobusy ČSAD do Viedne existovali, ale samozrejme len pre vyvolených. Spájame akt ‚šepkaniaˈ, ktorý bol spájaný s niečím ilegálnym s fenoménom ASMR. Takýmto spôsobom chceme okrem propagovania našich autobusov do Viedne pripomínať a uctievať si udalosti, vďaka ktorým sme sa ako spoločnosť posunuli ďalej,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Slovak Lines Pavol Labant.

Nosným prvkom sú videá, spočiatku vyzerajúce ako štandardné ASMR, akurát prekvapivo starého vydania. Aby ľudia neboli nepekne perzekvovaní, mohli v minulosti o mnohých svojich prianiach iba šepkať. Podobne ako hrdinovia v spotoch Slovak Lines. „Téma slobody, cestovania a objavovania nového je pre Slovak Lines jednou z kľúčových. V rámci zadania odkomunikovať význam 17. novembra 1989 v prirodzenom súlade s aktivitami a DNA spoločnosti, vznikla inovatívna kampaň od reklamnej agentúry Core4 Advertising,“ hovorí Martin Hanula, šéf marketingu Slovak Lines.

Silnou stránkou kampane je využitie aktuálneho trendu ASMR, ktorý je v posledných rokoch typický pre online priestor. V spojení s retro vizuálom dotiahnutým do najmenších detailov je komunikácia dostatočne rušivá, aby zaujala a vyvolala diskusiu naprieč spoločnosťou.

Zámerom kampane je, aby faktor ASMR pritiahol k téme Nežnej revolúcie mladých, zatiaľ čo prvky z roku 1989 nenechajú chladných pamätníkov. Navyše každé video uzatvára veta, ktorá má podčiarknuť stav, ktorý vládol v krajine: „O veciach, ktoré sú dnes úplne bežné, sa pred Novembrom ˈ89 mohlo nanajvýš šepkať. Vďaka Nežnej revolúcii však už 30 rokov hovoríte o svojich želaniach nahlas a my vás môžeme vypočuť.“

Nadstavbou komunikácie je aj spolupráca s influencermi, ktorí na jeden deň prekvapia svojich sledovateľov šepkanými Instastories, špeciálna landing page www.slovaklines.sk/1989 a dokonca šepkaný podcast „Ekonomický newsfilter Denníka N“ z 11. novembra 2019.

Značky: