Domotron, česko-slovenský scale-up, ktorý stojí za prvým plug & play systémom domácej automatizácie, uskutočnil akvizíciu českého konkurenta Haidy. Domotron Holding získal stopercentný podiel v Haidy a významne tak upevnil svoju pozíciu na českom trhu.

“Haidy má v koncepte inteligentnej domácnosti veľmi podobnú filozofiu ako my a rovnako ako Domotron aj Haidy vidí budúcnosť domácej automatizácie v odstránení potreby programovania jednotlivých projektov na mieru. Rozhodli sme sa spojiť sily a využiť nielen obchodnú synergiu, ale aj zdieľať naše know-how a skúsenosti, aby sme mohli našim zákazníkom priniesť najlepší smart home na svete,” vysvetľuje CEO Domotronu Alex Janušek.

“Prvým dôvodom pre kúpu Haidy je predovšetkým to, že ide o etablovaného hráča na poli domácej automatizácie, ktorý má silnú pozíciu na trhu v segmente developerských projektov aj individuálnych zákazníkov. Druhým dôležitým faktorom bolo, že sme počas niekoľko mesačných rokovaní zistili, ako veľmi môžeme Haidy pomôcť s optimalizáciou a štandardizáciou procesov v oblasti realizácií, obchodu aj controllingu. A samozrejme, nesmieme zabudnúť na spoločnú produktovú víziu, ktorá je najdôležitejšia pre ďalší rast celého biznisu,” objasňuje motiváciu k celej transakcii Janušek.

Haidy dosiahlo v minulom roku obrat približne 1 milión Eur, jeho akvizíciou tak Domotron zväčšil svoju veľkosť z obchodného hľadiska dvojnásobne. Kúpou českej firmy získal Domotron aj zmluvné zákazky v hodnote cca 2 milióny Eur.

Česko-slovenský tím špecialistov na domácu automatizáciu sa vďaka akvizícii rozrástol o ďalších 20 profesionálov. Ich skúsenosti, nadobudnuté počas viac ako desiatich rokov na českom trhu, chce Domotron zúročiť aj pri príprave nového produktu pre masový trh.

“Počas jesene chceme predstaviť úplne nový produkt, ktorý nebude cieliť len na trh novostavieb, ale bude si ho môcť zakúpiť úplne každý a v okamihu tak premeniť svoju domácnosť na skutočný smart home. Týmto produktom chceme zúročiť know-how zo stoviek úspešne realizovaných komplexných projektov a pritom dostať náš unikátny prístup k domácej automatizácii do podoby, ktorá nebude vyžadovať stavebné úpravy domácnosti. Vďaka vysoko škálovateľnému produktu tak chceme naplniť globálne ambície Domotronu,” prezradil Janušek. Kľúčovú úlohu pri novom produkte majú zohrávať práve skúsenosti, ktoré za spoločných takmer 20 rokov na trhu firmy Domotron a Haidy nazbierali.

Cena, za ktorú Domotron konkurenčnú firmu kúpil, spoločnosť špecifikovať nechce. Prostriedky na akvizíciu sú však súčasťou Series A investície. Celková hodnota tohto investičného kola by sa mala vyšplhať k čiastke až 4 milióny Eur, pričom peniaze sú určené na medzinárodnú expanziu a uvedenie nového produktu na masový trh.

“V súčasnosti sme už významnú časť investície získali od nášho seedového investora, českého fondu Bohemia Venture Capital, a rokujeme s niekoľkými ďalšími českými aj zahraničnými investormi, ktorí majú záujem pridať sa do rozbehnutého kola,” upresňuje investičnú stratégiu scale-upu spoluzakladateľ a CFO Domotronu Martin Budaj.

Časť investície využil Domotron aj k rozšíreniu manažérskeho tímu na úrovni holdingu. S globálnou expanziou scale-upu po novom pomôžu posily z korporátneho aj startupistického prostredia. Z Telekomu prichádza nový šéf produktu Rudolf Klein, ktorý so sebou prináša množstvo skúseností s tvorbou produktov pre retailový trh. Z Trenkwalderu už v máji prišiel nový COO Juraj Špakovský, ktorý sa vo firme zameriava na profesionalizáciu procesov na všetkých úrovniach. Nový šéf vývoja hardvéru Tomáš Poláček prichádza zo Simple HW a prináša bezmála dvadsaťročné vývojárske skúsenosti a vysokú odbornosť v domácej automatizácii. Martin Koperniech, CEO vývojárskeho štúdia Qest, obsadí súčasne aj pozíciu lídra softvérového vývoja Domotronu a zúročí tak pätnásťročné skúsenosti s vývojom smart home produktov. Business development už tri mesiace vedie Vladimír Čillík, bývalý Vice President of Global Sales z CulCharge. Marketing bude mať po novom na starosti Petra Sychrová, ktorá už túto pozíciu úspešne zastávala napríklad u českého dopravcu LeoExpress.

Naopak, kontinuitu v najužšom manažérskom tíme zaistí okrem dvojice spoluzakladateľov Alexa Janušeka a Martina Budaja aj obchodný riaditeľ Peter Ďurčák a hlavný stratég Patrik Janušek.

Značky: