Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Meta pristupuje k obsahu vytvorenému umelou inteligenciou (AI) zodpovedne a od spustenia funkcie Meta AI označuje fotorealistické obrázky vytvorené pomocou tejto technológie ako „Imagined with AI”.

Meta v súčasnosti pracuje na spoločných štandardoch na identifikáciu obsahu vytvoreného umelou inteligenciou a čoskoro začne takto označovať všetok vizuálny AI obsah na svojich platformách.

Pri generovaní fotorealistických obrázkov pomocou funkcie Meta AI spoločnosť podniká niekoľko krokov, aby dala ľuďom najavo, že ide o obsah vytvorený umelou inteligenciou, vrátane umiestnenia viditeľných značiek, neviditeľných vodoznakov a metadát vložených do grafických súborov. Schopnosť toto rozpoznať  umožní označovať obrázky generované umelou inteligenciou, ktoré používatelia zverejňujú na platformách Facebook, Instagram a Threads. Tieto funkcie teraz pripravuje spoločnosť Meta a v nasledujúcich mesiacoch sa začnú používať štítky vo všetkých podporovaných jazykoch. Ide o dôležitú súčasť zodpovedného prístupu spoločnosti k vytváraniu generatívnych funkcií AI.

Meta spolupracuje s ďalšími spoločnosťami v odvetví na vývoji spoločných štandardov na identifikáciu obsahu vytvoreného umelou inteligenciou. Združujú sa v rámci fóra Partnership for AI (PAI). Meta a ďalšie spoločnosti vyvíjajú špičkové nástroje, ktoré dokážu napríklad pomocou metadát identifikovať neviditeľné znaky, a to umožní označovať obrázky vytvorené AI od spoločností Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney a Shutterstock.

Zatiaľ čo ostatní na vývoji týchto funkcií pracujú, Meta už pridáva nástroj, ktorý používateľom umožňuje určiť, či zdieľajú video alebo zvuk vytvorený umelou inteligenciou. Ak budú používatelia v budúcnosti publikovať obsah s fotorealistickým videom alebo realisticky znejúcim zvukom, ktorý bol vytvorený alebo digitálne upravený umelou inteligenciou, budú musieť použiť tento nástroj. Ak tak neurobia, spoločnosť Meta im môže uložiť postih.

V prípade, že sa digitálne vytvorený alebo upravený obsah považuje za rizikový a môže vážne zavádzať verejnosť, spoločnosť Meta môže pridať viditeľnejšie označenie, aby poskytla používateľom viac informácií a kontextu.

Viac informácií o označovaní umelej inteligencie na platformách spoločnosti Meta a o prístupe spoločnosti k umelej inteligencii nájdete v najnovšom príspevku Nicka Clegga v Newsroome.