V súvislosti s kultúrnou identitou a komunitou skúma niekoľko projektov, napríklad The Identity of Holland Ezru Bohma (Holandsko, Nederlandse Acedemie voor Beeldcreatie), ktorý sa zameriava na obyvateľov holandskej dediny Urk, posledných obyvateľov Holandska, ktorí ešte stále nosia tradičné kroje; Becoming South African Aidana Murgatroyda (Juhoafrická republika, Stellenbosch Academy of Design and Photography) sleduje cestu fotografa, ktorý po dlhšej neprítomnosti, hľadá väčšie porozumenie a pocit spojenia s rodnou krajinou; Theologians Sergeja Pronina (Ruská federácia, Docdocdoc School of Modern Photography) zachytáva účastníkov hľadajúcich duchovné spojenie v letnom tábore Sv. Tichona na Teologickej fakulte Pravoslávnej univerzity; Mäsiar od Dennisa Mubangu Kabweho (Zambia, Open Window University Zambia) zachytáva miestneho mäsiara pri práci v centre tržnice; a Cariño od Chrisa Rosasa Vargasa (USA, Parsons), sériu sentimentálnych portrétov verejných priestranstiev v Bronxe a Harleme.

Ďalšia séria zase skúma spojenie prostredníctvom zobrazenia pospolitosti. Príkladom je práca s názvom Tiramisu od Alexandera Komendu (Kanada, Aalto University, Fínsko), ktorý zobrazuje Komendovú hravú spoluprácu so spolužiakmi, ktorá mu pomáha skrátiť si čas počas lockdownu alebo v Disconnected od Oriel Naxhielly Martins (Arménsko, ENFO Escuela De Fotografía, Argentína), kde sa fotografka zameriava na okamihy fyzickej intimity a snahu vyrovnať sa s izoláciou počas pandémie.

Prepojenie s minulosťou a rodinnou históriou bolo taktiež ústrednou témou niekoľkých projektov, vrátane projektu Connections od Sachi Deshmukh (India, Nuova Accademia di Belle Arti, Taliansko), ktorá dáva do protikladu minulosť a súčasnosť prostredníctvom starých fotografií jej rodičov, ktorí vtedy boli čerstvo zobratí. Tí sa držia za svoje dnes už zostarnuté ruky a sú spojení červenou niťou; Memories of Family od Xu Hana (kontinentálna Čína, Nanjing University of the Arts) využíva detailné abstraktné snímky kvapiek farby a obrazcov, aby preskúmala vzťah fotografky k rodine; a Even When We’re Breathing, We’re Moving od Angely Stoll (Austrália, University of Wollongong) skúma myšlienku pohybu ako plynutia času prostredníctvom čiernobielych snímok tanečnice v opustenom priestore s dlhou expozíciou.

Víťaz kategórie Študent pre rok 2022 bude vybraný z desiatich študentov a vyhlásený 12. apríla. Víťaz, spoločne so svojou univerzitou, získa digitálnu foto výbavu od Sony v celkovej hodnote 30 000 EUR.

Tohtoročný užší výber študentov posudzoval Colin Czerwinski, zakladateľ časopisu NOICE.

Značky: