Zo strany Spotify by išlo o premyslený krok.

Zatiaľ ide len o zvažovanie možného zdražovania. To je celkom pochopiteľné, keďže aj iné firmy zdražujú. Podľa portálu Android Central je v hre zatiaľ zvyšovanie cien v rámci USA. My predpokladáme zdražovanie naprieč kontinentmi, podobne ako to robia filmové streamovacie služby. Rozhodnutiu bude predchádzať rokovanie s partnermi z radov vydavateľstiev. Úprava cien by ale nemala nastať skôr ako v roku 2023.

Generálny riaditeľ, Daniel Ek počas prednesu k výsledkom spoločnosti hovoril, že firma zvyšovala ceny za posledné dva roky viac ako 46 krát. Zvýšenie cien by nebral ako rizikové voči reakcii trhu. Za týmto návrhom by stál a je presvedčený, že Spotify ponúka „ úžasnú hodnotu pre používateľa“.

Tiež dodáva, že konkurencia ceny už zvýšila. Treba ale zohľadniť, že nie všetky streamovacie platformy sú konkurentmi. Ako príklad ale môžeme uviesť YouTube, ktorý zdražel a predpokladáme, že niečo podobné sa čoskoro aplikuje aj na Slovensku.

Ceny zdvihla aj služba Apple Music, konkrétne o jeden dolár a rodinný plán stúpol o 2 doláre na 16,99 USD. Spotify nezaznamenáva odliv používateľov, ako napríklad Netflix a tak sa nebojí ísť s cenami vyššie. Je prirodzené, že stúpajúce náklady nakoniec premietnu na používateľa tak, ako to robia aj ostatné spoločnosti.

Firma sa darilo a v Q3 2022 zaznamenala stabilný nárast používateľov, ktorí si za členstvo platia. Viac informácií nájdete v správe spoločnosti vo formáte PDF. Tiež ohlásila nárast tržieb o 21 % na 3 mld. eur, čo prekonalo prognózy na spomínaný kvartál. Nárast tržieb z predplatného bol o 22 % na 2,7 mld. eur. Počet aktívnych mesačných používateľov vzrástol na 456 miliónov.

Zdroj: Android Central

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.