Umelú inteligenciu využije už aj Spotify pri vytváraní playlistov.

Poznáte tú situáciu, keď si idete pustiť playlist, no neviete nájsť práve taký, ktorý by práve vystihoval vašu náladu? Streamovacia služba Spotify na to prinesie riešenie. Novinka, ktorá práve vychádza na prvé trhy sa spája s umelou inteligenciou, ktorá bude vedieť vytvoriť playlisty piesní presne podľa toho, aký príkaz jej dáte. Máte obľúbenú pieseň a chceli by ste nájsť podobné piesne, ktoré sa spájajú s rovnakou témou? Alebo si len chcete vypočuť svojho obľúbeného interpreta a premiešať ho s nejakou dobrou hudbou od iných? Už čoskoro to bude možné.

Ak patríte medzi tých, ktorí radi vytvárajú playlisty hudby presne podľa určitej témy alebo nálady, túto novinku určite oceníte. Jednoducho dáte umelej inteligencii pokyny, aké parametre by váš playlist piesní mal mať a o zvyšok sa postará služba. Vám to ušetrí čas a navyše sa možno dostanete k piesňam, ktoré by ste si inak nevypočuli.

Spotify prináša AI playlisty v prvých krajinách

Streamovacia služba Spotify je populárna práve pre široký výber piesní a tiež playlisty, ktoré sa častokrát trafia do konkrétnej nálady. Na výber máte medzi dennými mixami, ktoré odrážajú vaše nedávne počúvanie, tiež rôzne mixy žánrov alebo tematické mixy napríklad pre vaše koncertné vystúpenie v sprche. Čo však bude novinkou sú AI playlisty, o ktorých sme počuli už dávnejšie.

AI playlisty na SpotifyZdroj: Spotify
AI playlisty na Spotify

Platforma teraz oznamuje, že AI playlisty budú dostupné v beta verzii v prvých krajinách. Testovanie začína v Spojenom Kráľovstve a Austrálii, pričom už teraz majú mať prví predplatitelia služby Premium túto novinku k dispozícii. Ak sa funkcia v týchto regiónoch osvedčí, už čoskoro ju možno budeme mať dostupnú aj na Slovensku a v ďalších krajinách. V rámci tejto funkcie bude potrebné zadať príkaz umelej inteligencii s parametrami, aké by mal playlist mať. O zvyšok sa postará už AI.

Funkcia je zatiaľ v beta verzii a Spotify informuje, že nevie pracovať s formátmi ktoré nie sú piesňami alebo tiež s konkrétnymi značkami. Neskôr by sa však táto funkcia mohla posunúť ďalej a vylepšiť, čo však chce platforma docieliť skôr, ako funkciu rozšíri na ďalšie trhy. V každom prípade ale pôjde o zábavnú funkciu, ktorá vám ušetrí čas napríklad pri dlhšej ceste v aute alebo na chate, kde si chcete pustiť hudbu, no nechcete zaberať čas dlhým výberom piesní.

Zdroj: Spotify

Katarína Šimková

Katarína Šimková