Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V minulom roku ohlásila značka Lexus dlhodobý plán ďalšej elektrifikácie svojich automobilov. Stratégia zahŕňa aj  pohon na báze palivových článkov. Najnovšie zvesti naznačujú, že takýto model by sa mohol objaviť už v najbližších rokoch. Vodíkovou technológiou by mohla byť vybavená nasledujúca verzia Lexusu GS.

Začal to  Lexus LF-FC

Lexus už pred niekoľkými rokmi ukázal svetu koncept poháňaný palivovými článkami. Reč je o modeli LF-FC, ktorý predstavili na veľtrhu Tokyo Motor Show v roku 2015. Mohutná luxusná limuzína s pohonom všetkých kolies bola vybavená elektromotormi a ako zdroj energie využívala vodíkové palivové články. Hlavný motor umiestnený vzadu poháňal zadné kolesá a dva dodatočné na prednej náprave predné kolesá. Vodíkové nádrže boli uložené vo vozidle v tvare písmena T.  To všetko bolo zabalené do štíhlej a nízko posadenej karosérie s dlhou kapotou na 21-palcových kolesách.

Podobnú vizáž získala aj nová Toyota Mirai. Druhá generácia vodíkovej Toyoty je takmer päťmetrová štvordverová limuzína na 20-palcových kolesách. Nová Mirai je vybudovaná  na modulárnej platforme  TNGA a dostala zadný náhon. V tomto prípade už nehovoríme o koncepte, ale o vozidle, pripravenom na výrobu.  Nástupca modelu Lexus GS by mal byť – podľa informácií portálu  Lexus Enthusiast – založený na rovnakej konštrukcii.

Vodíková limuzína

Využitie novej Toyoty Mirai ako základu pre luxusný  vodíkový sedan by bolo zo strany spoločnosti Lexus logickým krokom. Rozmery konštrukcie zaručujú pohodlný interiér pre luxusnú limuzínu. V prospech takéhoto kroku hovorí aj architektúra TNGA, ktorá umožňuje dodatočne výrazne znížiť ťažisko vozidla. Je potrebné dodať, že Mirai bola založená na platforme GA-L, podobne ako modely  Lexus LC a LS.

Inžinieri značky Lexus dostanú z modelu Mirai aj osvedčený vodíkový pohon.  Systém, ktorým bola vybavená nová Toyota, má väčší výkon a poskytuje o 30 % dlhší dojazd, ako dosiahla predchádzajúca generácia.  Dôležitý je pohon zadných kolies, typický pre mnohé luxusné limuzíny. V hre je aj systém 4×4,  ako v prípade konceptu  LF-FC.

Debut vodíkového Lexusu môžeme očakávať okolo roku 2022.

Značky: