Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slováci si čoraz viac osvojujú digitálne technológie, čo ide ruka v ruke s rastúcou dôverou voči bankovým operáciám v digitálnom priestore. Podľa prieskumu Eurobarometra má dôveru v online bankovníctvo až 61 % Slovákov. Podľa neho ľudia využívajú internet banking, mobilné aplikácie, ale aj celkovo finančné služby v digitálnom prostredí a vnímajú ich ako bezpečné. V rámci európskeho priemeru verí online bankovníctvu až 73 % Európanov.

Dôveru posilňuje jednoduchosť a bezpečnosť

Slováci pritom veria nielen digitálnym technológiám, ale podľa Európskej komisie aj samotným bankovým inštitúciám. Tie svoje služby čoraz viac digitalizujú. Samotnú digitalizáciu pritom urýchlila aj pandémia koronavírusu, ktorá nahrávala nielen online bankovým službám, ale aj bezhotovostným transakciám.

K dôvere, ale aj čoraz častejšiemu využívaniu digitálnych technológií, ako sú mobilná aplikácia, internet banking resp. platby mobilom a hodinkami, prispieva nielen vysoká miera bezpečnosti, ale aj ich jednoduché ovládanie. V digitále už nezadávame len platobné prevody, ale presúvajú sa sem aj komplikovanejšie produkty. Otvorenie účtu cez mobil, digitálne platby, načerpanie úveru, žiadosť o hypotéku alebo investovanie do podielových fondov dnes vybavíme na pár klikov v aplikácii, hovorí Linda Valko Gáliková, head of PR v 365.bank.

V susedných krajinách je pritom dôvera v online služby porovnateľná ako na Slovensku. V Česku a v Maďarsku dôveruje digitálnym službám 61 % klientov bánk, v Rakúsku o niečo viac – 69 % a v Poľsku až 77 % z opýtaných v prieskume Eurobarometra.

Inovácie a bezpečnosť v jednom

Dôvera a bezpečnosť digitálnych riešení sú pritom prepojené nádoby. Typickým príkladom bezpečnostnej technológie, ktorú navyše ľudia využívajú v bežnom živote na dennej báze, je tvárová biometria.

 „V priebehu niekoľkých sekúnd dokážu systémy zanalyzovať a vyhodnotiť množstvo vstupov, výsledkom čoho je rýchle a spoľahlivé overenie identity a „živosti“ človeka. V bankovníctve tvárová biometria sleduje približne 30 referenčných bodov. Algoritmus vyhodnocuje polohu a tvar očí, nosa, lícnych kostí a brady, ktoré porovnáva s fotografiou z občianskeho preukazu,“ hovorí Ján Záborský, communication manager v Innovatrics. Podľa Valko Gálikovej biometriu v podobe odtlačku prsta alebo skenu tváre využíva až 6 z 10 bankových klientov. Ide najmä o situácie ako sú zakladanie účtu, odomykanie aplikácie, resp. platby mobilom. Pri digitálnom zakladaní účtu je zároveň tvárová biometria preferenciou klientov pred klasickým videohovorom. Podľa 365.bank využíva tento spôsob online overenia identity až 85 % klientov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.