Na webe TOUCHIT.sk sme zverejnili článok o tom, ako prebieha STK v Bratislave. V rámci našej návštevy sme hovorili aj s Mariannou Kalakajovou (MK), ktorá je Manažérka prevádzky TÜV STK Bory.

STK
Marianna Kalakajová pri našom rozhovore v SKT TUV SUD

Aké je to byť vedúcou pre tím zamestnancov, kde je absolútna dominancia mužov?

Pre mňa je to úplne normálne a prirodzené, keďže celú profesijnú kariéru sa pohybujem v takomto prostredí. Pri tíme nezáleží na tom, v akom je zložení, ale ako jednotliví členovia vedia efektívne pracovať na dosiahnutí spoločného cieľa, so vzájomným porozumením, rešpektom a hlavne ako jeden tím.

Aká je vaša stratégia vedenia STK v Bratislave?

My v TÜV SÜD kladieme dôraz na kvalitu. Chceme, aby autá jazdili v dobrom stave a aby sa takto zvýšila bezpečnosť prevádzky.

Všimli sme si, že v prevádzke máte kompletnú výbavu a kvalitné zariadenia na vykonávanie kontroly.

Áno, zakladáme si na tom, aby sme používali moderné technológie a veľmi dôležitý je pre nás pro-zákaznícky prístup. Obyčajne je STK kontrola, z ktorej majú zákazníci strach a stres, ale snažíme sa aby ho u nás nemali. Preto aj vytvárame k tomu príjemné prostredie. Sami ste reálne zažili, že to nie je nič strašné a technik všetko vykonával tak, aby ste to mohli detailne sledovať.

Je to zatiaľ vaša jediná prevádzka SKT v Bratislave?

Áno, v Bratislave je to zatiaľ jediná prevádzka, ale v tomto roku plánujeme otvoriť prevádzku aj v Banskej Bystrici a to v obci Vlkanová a takisto aj prevádzku v Malackách.

Po tom, ako sme sa objednali cez internet nám začali chodiť upozornenia na to, aby sme nezabudli prísť na túto kontrolu. Je to štandardná služba?

Všetci máme veľa povinnosti a my chceme našich zákazníkov upozorniť, aby na túto kontrolu nezabudli. Preto túto službu poskytujeme štandardne. Rovnako ponúkame našim zákazníkom pripomenutie povinnosti absolvovať STK aj o dva roky. Stačí sa len zaregistrovať a 30 dní pred termínom potom dostanete upozornenie.

Koľko vozidiel denne vykonáte a kontrola ktorého typu auta je najkomplikovanejšia a prečo?

Denne skontrolujeme v priemere 40 vozidiel, komplikovanejšie sú nákladne vozidlá, ktoré často prichádzajú nezaťažené.

S čím sú pri vozidlách na STK najčastejšie problémy. Na čo si majú dať vodiči alebo majitelia vozidiel pozor pri blížiacej sa STK?

Najčastejšie sa vyskytujú problémy s brzdovým systémom vozidiel a osvetlením vozidiel a to najmä osvetlenia evidenčného čísla vozidla, bočné smerové svietidlá a obrysové svietidlá.

Ak príde vozidlo na STK tesne pred koncom jej platnosti a z nejakého dôvodu vozidlo prejde, môže na ňom ďalej jazdiť?

Ak príde vozidlo na STK tesne pred koncom jej platnosti a z nejakého dôvodu nebude spôsobilé, buď ako dočasne spôsobilé, na takomto vozidle smie vodič jazdiť nasledujúcich 60 dní, počas ktorých by si mal chybu odstrániť alebo bude vozidlo nespôsobilé a v tom prípade sa na takomto vozidle nemá jazdiť.

Čo všetko si má vodič priniesť so sebou, keď chce u vás absolvovať STK?

Vodič musí prísť s vozidlom, na ktorom chce kontrolu STK vykonať a predloží originál doklad od vozidla, buď OEV časť 1, prípadne 2.

Koľko trvá bežná STK na osobné vozidlo, ak tam nie je väčší problém?

Kontrola STK pri vykonaní emisnej a technickej kontroly trvá 45 minút.

Ďakujeme pekne za rozhovor!

Prečítajte si aj:

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.