Rok 2021, ako druhý pandemický rok, priniesol mnoho turbulencií a neistoty nielen do podnikateľského prostredia. Firme Pixel Federation sa však napriek situácii podarilo hneď niekoľko úspechov.

Po rekordnom 51% náraste príjmov v roku 2020 sa firme podarilo udržať rastúci trend a dosiahnuť doposiaľ najväčšie príjmy od svojho vzniku – 50,9 milióna EUR, čo predstavuje 7% nárast.

Slovenskí vývojári potvrdili svoju expertízu v niche sektore transportných hier. V lete priniesli na trh novú mobilnú hru s námornou tematikou Port City, ktorá za 5 mesiacov svojej existencie priniesla firme prvý milión. Hra sa inšpirovala úspešnou staršou sestrou – TrainStation 2, ktorá za 2 roky od svojho vzniku dosiahla 51 percentný medziročný nárast príjmov a s vyše 18 miliónmi EUR sa doťahuje na vlajkovú loď Pixel Federation – hru Diggy’s Adventure s príjmom 20,6 milióna EUR.

Nárast projektov sa odrazil aj na potrebe nových zamestnacov a zamestnakýň, preto sa firma rozhodla expandovať za hranice Slovenska a otvoriť pobočku v susednom Brne.

Finančné a herné informácie

Pandemický rok 2020 priniesol mnohým firmám v gamingu a zábavnom priemysle nečakaný nárast tržieb. Firma Pixel Federation patrí k tým, ktorým sa podarilo tento trend udržať aj v nasledujúcom roku.

Celkové príjmy firmy za rok 2021 dosiahli vyše 50,9 milióna EUR a napriek nesplneniu ambiciózneho plánu príjmov vo výške 53 miliónov, sa môže firma pochváliť 7 percentným medziročným nárastom príjmov.

Postupný vývoj celkových ročných príjmov naznačuje, že firma stojí pevne na zemi a vie sa vysporiadať s nečakanými situáciami.

Finančný úspech firmy sa odráža od úspechu piatich free-to-play titulov.

Diggy’s Adventure aj 9 rokov od svojho vydania tvorí vlajkovú loď štúdia s tržbou 20,6 milióna. Vďaka pútavému level designu, stále novým in-game eventom a precíznym aktualizáciám vie prilákať milión hráčov mesačne. Bohaté skúseností z vývoja Diggy’s Adventure sa firme podarilo zúročiť aj pri príprave jej voľného pokračovania – Puzzle Adventure, uvedenej na trh v apríli 2022.

Hra TrainStation 2 si za dva roky od spustenia na trh vybudovala silnú hráčsku základňu, dosiahla 51 percentný medziročný nárast s celkovým príjmom 18,3 milióna sa začína tesne doťahovať na najúspešnejšiu hru štúdia.

Hru Seaport očakávala v roku 2021, po šiestich rokoch od svojho vzniku, odvážna, no nevyhnutná zmena hernej mechaniky. Vďaka zanietenej práci s komunitou a neustálemu obojsmernému dialógu hráči nakoniec zmenu akceptovali a nová herná featura sa ujala.

Skúsenosti z hry Seaport a TrainStation 2 stáli aj za vývojom novej hry s lodnou tematikou Port City, ktorú firma uviedla na trh v auguste 2021 a za necelých 5 mesiacov priniesla firme 1 milión EUR.

Hra TrainStation, ako jeden z najstarších titulov herného štúdia, dokázala aj pri optimalizovaných nákladoch vygenerovať príjem vo výške 2,8 milióna EUR.

Popri aktívnych 5 tituloch na trhu sa spoločnosť v roku 2021 venovala aj vývoju nových hier – už spomínaných Port City a Puzzle Adventure, úspešne spustenej v apríli 2022. Firma taktiež započala prácu na novom type hry s plánovaným spustením v Q3 2022. Vývoj tohto titulu je výsledkom výraznej podpory práve v predošlom roku vzniknutého R&D oddelenia.

Marketing

V roku 2021 dosiahli marketingové výdavky 20 miliónov a priniesli 22 miliónov nových registrácií. Vďaka precíznemu čerpaniu dát o cieľovej skupine a posilneniu produkcie marketingovej kreatívy dokáže marketingový team prinášať hráčom na mieru šitý storytelling a štrukturovaný vizuál.

Firemné úspechy

Nárast počtu projektov sa zákonite odrazil aj na potrebe nových zamestnancov a zamestnankýň. Firma sa preto rozhodla expandovať a otvoriť pobočku v susednom Brne.

„Brno je skvelé svojou polohou, čo znamená, že súčasní zamestnanci tam môžu ľahko dochádzať, hľadať nové talenty a rozširovať náš tím ako po kultúrnej tak po personálnej stránke. Veľmi sa tešíme, čo nám rozšírenie officov do Brna prinesie a že do našej Pixel rodiny privítame nové tváre.“, hovorí COO Pixel Federation, Daniel Duranka.

Pixel Federation si sľubuje od Brna nielen nové talenty, ale aj vytvorenie samostatného produkčného tímu už počas prvého roka existencie. Pri tvorbe nového tímu sa chce vedenie firmy zamerať na zachovanie jedinečnej firemnej kultúry a tvorbu hier v súlade s mottom „Od hráčov pre hráčov (Players to Players).”

V decembri roku 2021 štúdio rozšírilo svoje CSR aktivity a vstúpilo do alianciePlaying for the Planet, vedenou pod záštitou Programu Spojených národov pre životné prostredie (UNEP). Slovenský herný developer sa tak pridal k svetovým herným štúdiám do boja proti klimatickej kríze s cieľom zmapovať svoju uhlíkovú stopu, podporovať mladú generáciu v hľadaní inovatívnych riešení v boji s klimatickou krízou a povzbudiť svojich hráčov v environmentálnom správaní aj v reálnom živote.

Pixel Federation si prevzala už 4. krát cenu Diamanty slovenského biznisu, ktoré oceňuje zdravo rastúce firmy na Slovensku.

Za najväčší úspech firma považuje kontinuálnu tvorbu nových úspešných titulov. V auguste 2021 prišla na globálny trh s už spomínaným Port City, zatiaľ čo dedikované tímy sa venovali  dvom novým titulom s plánovaným spustením v roku 2022. Puzzle Adventure je už aktuálne dostupná na iOS a Google Play a ďalší projekt je aktuálne na produkcii.

Ľudia v Pixel Federation

Firme sa darilo nielen v rozširovaní hráčskej, ale aj zamestnaneckej komunity. Prijatím 60 nových zamestnancov a zamestnankýň v Pixel Federation pracovalo dovedna už 300 talentov. Vo firme pracuje 30% žien v porovnaní s mužmi a vedenie dúfa, že aj napriek obvyklej prevahe mužov v IT sektore sa do budúcna podarí tento pomer postupne vyrovnávať.

Spoločnosť je hrdá na to, že sa jej darilo udržiavať celkovú spokojnosť zamestnancov napriek zložitej covid situácií, čo potvrdzujú aj výsledky každoročnej firemnej LikeIt ankety. Celková spokojnosť zamestnancov dosiahla hodnotu 5,41 z 6, čo je historicky druhé najlepšie hodnotenie od roku 2018.

Značky: