Tatra banka ukázala ako ovládať mobilné bankovníctvo cez okuliare pre rozšírenú realitu

1

Tatra banka ako prvá banka na Slovensku prináša demo internetbankingovej aplikácie pre okuliare Microsoft HoloLens a novú verziu aplikácie Tatra banka pre Windows 10.

Mali sme pritom aj možnosť si túto demonštráciu mobilného bankovníctva Hololens vyskúšať.

 

Lukáš Mochňák, vedúci oddelenia rozvoja mobilných aplikácií a webov Tatra banky

„Budúcnosť nie je možné predpovedať, sme však presvedčení, že je možné sa na ňu do určitej miery pripraviť. Neustály rozvoj nových technológií zásadne ovplyvňuje všetky hospodárske sektory a ani bankovníctvo nie je výnimkou. Dnes je trendom mobilné bankovníctvo, no o pár rokov môže byť situácia iná. Demo aplikácia pre rozšírenú realitu spája viacero prvkov, s ktorými sa v najbližších rokoch pravdepodobne stretneme, a poskytuje nám možnosť predstaviť si, ako budeme v budúcnosti pristupovať k svojim peniazom. Zároveň sme sa rozhodli priniesť aplikáciu pre platformu Windows 10, ktorá klientom prinesie lepšie používateľské prostredie a podporu širšej množiny zariadení,“ uviedol Lukáš Mochňák, vedúci oddelenia rozvoja mobilných aplikácií a webov Tatra banky.

Aplikácia Tatra banka pre okuliare Microsoft Hololens

Aplikácia kombinuje viaceré nové trendy v oblasti digitálnych technológií a bankovníctva, ako sú virtuálny asistent, hlasové ovládanie a rozšírená realita.

Aplikácia poskytuje:

  • základné  informácie o účte
  • prehľad pohybov na účte
  • možnosť zadania platby alebo naskenovanie faktúry pohľadom na QR kód
  • kontrolu výdavkov prostredníctvom Spending reportu

Sprievodcu aplikáciou robí virtuálny asistent, ktorý klientom zároveň zanalyzuje ich výdavky a poradí im s ich s financiami.

Aplikácia sa ovláda hlasom a gestami. Na vývoji sme spolupracovali s firmou Inloop, s.r.o.

Aplikácia je dostupná na zariadeniach (mobily, tablety, notebooky, stolové počítače) s operačným systémom Windows 10 a postupne nahradí aplikáciu pre Windows 8.

Aplikácia zatiaľ poskytuje základné funkcionality:

  • prehľad účtov, kreditných kariet a úverov
  • SEPA platba
  • Skener

Aplikácia Tatra banka v roku 2016

  • Počet používateľov sa zvýšil o 40 %
  • Celkový počet používateľov vzrástol zo 178 431 na 256 830

TOP novinky v aplikácii Tatra banka predstavené v roku 2016

  • Asistent v zahraničí – na základe hrubej polohy má klient k dispozícii informácie o poplatkoch za výber z bankomatov v danej krajine, informácie o aktuálnom kurze, informácia o limitoch na výber z bankomatov (v rizikových krajinách), kontakt zo zahraničia na call centrum DIALOG Live a ďalšie informácie
  • Personalizované kampane – ponuky na predschválené aj nepredschválené produkty, blahoželania, edukačné kampane atď.
  • Kontakty – kontakt na vzťahového manažéra alebo call centrum DIALOG Live
  • Prehľad investícií v podielových fondoch TAM
  • IBAN skener
  • Platobné tlačidlo – možnosť zaplatiť u obchodníka cez TatraPay. Ak klient nakupuje cez mobil, môže sa prekliknuť do aplikácie Tatra banka, zadať PIN a zaplatiť jednoduchšie (bez prihlásenia cez PID, heslo, kartu a Čítačku). Ak klient nakupuje na počítači, zobrazí sa mu na stránke TatraPay QR kód s platobnými informáciami, ktoré iba nasníma aplikáciou Tatra banka a potvrdí.
  • Prehľad majetku a záväzkov

Pozrite si aj naše video z testu okuliarov 

Na článku spolupracoval Ondrej Macko

Prečítajte si aj:

Microsoft HoloLens: Aká je rozšírená realita od Microsoftu?

O autorovi

Zaujíma ma všetko čo je smart, či inteligentné. V domácnosti (rôzne spotrebiče, bezpečnostné systémy a pod.), na ruke, či v ruke (náramky, hodinky, smartfóny), ale aj nové technológie v autách a v rôznych oblastiach nášho života.