K už existujúcim nástrojom na jednoduchú správu financií, teda k Spending reportu a Prehľadu majetku a záväzkov dnes Tatra banka vo svojom internet bankingu pridáva možnosť plánovania finančných cieľov- Zavádza teda manažment financií, MaFIN.

mafin-2

Podľa prieskumu, ktorý realizovala Tatra banka internet banking používajú na desktope ľudia s priemerným vekom okolo 42 rokov. Prihlásia sa asi 4,6 krát za mesiac. Mobilná aplikácia sa používa častejšie u mladších ľudí a títo sa prihlásia zhruba 16 krát mesačne.  Z prieskumu tiež vyplynulo, že hlavné bariéry na strane klientov vznikajú najmä v oblasti riadenia toku peňazí a zvládnutia neočakávaných výdavkov.

mafin-3

Spending report sa pritom medzi klientami Tatra banky osvedčil, pričom banka takto umožňuje v pohodlí domova spravovať a plánovať svoje financie. Aktuálne ho používa 200 000 klientov. Klienti Tatra banky pomocou neho prehľadne vidia, na čo reálne míňajú. Najviac pritom míňame v supermarketoch.

mafin-9

Tatra banka uviedla aj ďalší nástroj, ktorý umožňuje plánovať si sporenie na svoje ciele. V Prehľade majetku a záväzkov v Internet bankingu si môžu klienti okrem svojich produktov pridať aj iný majetok a záväzkov a získať tak oveľa lepší prehľad o svojej celkovej finančnej situácii. Prehľad majetku doteraz použilo viac ako 100 000 klientov.

mafin-4

Od dnes (16.11.2016) rozširuje Tatra banka aj možnosť plánovať si svoju finančnú budúcnosť – napr. vytvoriť si finančnú rezervu, nákup auta alebo sporenie na štúdium alebo dôchodok.

 

Samotné nastavenie cieľa je tak kľúčom k ich úspešnému splneniu. Klient teda musí vedieť, koľko si má odkladať. Tieto ciele musia byť pritom ohraničené v čase. Bez konkrétneho vytýčenia cieľa by pravdepodobne všetko ostalo v rovine snov. Rovnako je dôležitá aj reálna dosiahnuteľnosť cieľov, teda ich možnosť splnenia.

mafin-13

Nová funkcionalita v internet bankingu s názvom Ciele prináša:

  • 9 základných typov cieľov ako aj možnosť zadefinovať si vlastné ciele. Pritom má klient možnosť zadefinovať si vlastné ciele na splnenie svojich potrieb
  • pomocník pri definovaní finančných cieľov – klientovi takto vie odhadnúť cieľovú sumu a poskytne mu údaje a tipy na zamyslenie, koľko peňazí bude na splnenie cieľa potrebovať
  • nastavenie plnenia cieľov – k cieľom je možné pripnúť si produkt z Prehľadu majetku a záväzkov. Klient si takto môže plniť cieľ pomocou produktov Tatra banky ale aj produktov iných bánk (túto sumu však treba zadávať manuálne, na automatickom prepojení sa pracuje a bude dostupné po zjednotení prostredí bánk v rámci EÚ)
  • sledovanie plnenia cieľov. Ak plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, klient to zbadá v grafickej podobe v označení červenou farbou. Môže to byť vo forme zoznamu alebo v časovej osi. Ciele je možné teraz pridať si medzi widgety v Internet bankigu.

mafin-14

Cieľom pritom môže byť napr. vzdelanie pre dieťa, pričom klient zistí, koľko stojí štúdium na vysokej škole na Slovensku, v ČR, v Európe. Sporiť si môžete aj na dôchodok, pričom vidíte, čo všetko sa vám oplatí dosiahnuť lepšiu penziu.

mafin-15

Funkcionalitu Ciele plánuje Tatra banka zriadiť aj na mobilnom zariadení, zatiaľ je dostupná len pre desktop.

Ako celý systém funguje môžete vidieť vo videu:

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.