Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prudký vývoj asistenčných technológií zvyšuje bezpečnosť vozidiel značky Lexus. Zvyšujú totiž informovanosť vodiča o rizikách číhajúcich na ceste a zasahujú v prípade potreby, aby zabránili nárazu. Nový sedan LS využíva najmodernejšie systémy na svete, ktoré podporujú túžbu hlavného konštruktéra Tošia Asahiho vytvoriť auto, ktoré poskytne ľuďom „spoľahlivú voľnosť pohybu“.

Nový model LS v záujme zlepšenia nočného videnia vodičov prevzal systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS) BladeScanTM, ktorý spoločnosť Lexus prvý raz predstavila v SUV RX. Táto technológia významne zvyšuje šírku a dosah predného osvetlenia, aby vodič videl chodcov, dopravné značky a potenciálne nebezpečenstvá skôr a ľahšie než s bežným osvetlením LED. Systém BladeScanTM smeruje svetlo z diód LED vo svetlometoch na rýchlo rotujúce zrkadlo a následne cez šošovku, čím zaisťuje oveľa jemnejšie ovládanie osvetlenia.

Výhľad vodiča na okolie vozidla a informovanosť o tom, čo sa tam deje, zlepšuje aj nové digitálne spätné zrkadlo, ktoré zabezpečuje ničím nerušený výhľad na cestu a následnú premávku pomocou aktuálnych záberov v reálnom čase zo zadnej kamery vozidla. Vodičovi tak nebránia vo výhľade opierky hlavy ani iní cestujúci a záber je optimalizovaný tak, aby bol zreteľný aj pri zlej viditeľnosti či jazde v noci. Ovládače aktivované dotykom uľahčujú nastavenie jasu, zmenu mierky a posúvanie obrazu nahor alebo nadol a doľava alebo doprava.

Panoramatický monitor s 360-stupňovým rozsahom je vynikajúcou ochranou pred zrážkami pri pomalej jazde, napríklad pri predbiehaní iného vozidla na úzkej ceste, parkovaní v blízkosti obrubníka alebo pri zatáčaní. Vodič si môže skontrolovať polohu a vzdialenosť vozidla od akejkoľvek prekážky či iného vozidla alebo obraz svojho vozidla pri pohľade zhora. Ďalšiu inteligentnú ochranu modelu LS zabezpečuje podporná parkovacia brzda, ktorá dokáže  rozpoznať prekážky v okolí vozidla a tiež vozidlá a chodcov približujúcich sa zozadu. Ak hrozí riziko nárazu, spustí riadenie hnacej sily a bŕzd.

Nový pokročilý parkovací systém je určený na jednoduché a hladké parkovanie, no s prirodzeným pocitom, ktorý na vodiča pôsobí inšpirujúco. Spoločnosť Lexus preskúmala tisíce vzorcov parkovania a analyzovala približné vzdialenosti, uhly a rýchlosti vjazdu do parkovacích priestorov. Výsledky začlenila do tohto systému spolu s aktualizáciami na základe skutočnej spätnej väzby vodičov, ktoré získala pri nespočetnom množstve skúšobných jázd. Výsledkom je rýchle a bezpečné parkovanie pomocou stlačenia jediného tlačidla. Spôsob, akým vozidlo samo manévruje, sa síce nemusí javiť práve najefektívnejšie, má to však svoj dôvod: spoločnosť Lexus chcela, aby mal vodič pri parkovaní pocit, že parkuje skúsený vodič, nie stroj.

Systém ovláda riadenie, škrtiacu klapku, brzdy a radenie prevodových stupňov a pracuje rýchlejšie než konkurenčné systémy. Keď vodič zastaví pri perspektívnom parkovacom mieste, panoramatický monitor zoskenuje okolie v 360-stupňovom uhle. Systém následne vypočíta správny manéver a pokiaľ je priestor stiesnený, udržuje nízku rýchlosť vozidla. Vodič môže sledovať priebeh prostredníctvom aktuálnych záberov a grafiky na centrálnom displeji. Pokročilý parkovací systém pracuje s označenými aj neoznačenými parkovacími priestormi a dokáže si uložiť do pamäte podrobnosti o pravidelne používaných miestach – čo je úplná novinka u spoločnosti Lexus aj v celom segmente luxusných vozidiel.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.