Doplnené o 20:56

„VÝPADOK UKONČENÝ – Sme späť v normálnom režime našich mobilných sietí. Ak zákazníkom stále nejde 4G sieť, odporúčame ešte raz reštartovať telefón. Ospravedlňujeme sa za všetky spôsobené nepríjemnosti, zmeškané hovory a nedoručené správy. Zo všetkých síl sme sa snažili vyriešiť situáciu čo najskôr. V najbližších dňoch budeme situáciu neustále monitorovať. Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak.“ Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.

Doplnené o 18:30 podľa stanoviska výkonného riaditeľa Telekomu pre Slovensko

„Ešte raz sa vám ospravedlňujeme za dnešný výpadok a horúčkovito celý deň pracujeme na jeho odstránení. Radi by sme vás informovali o aktuálnej situácii a veríme, že máme dobré správy. Väčšina zákazníkov je už opäť pripojená na naše mobilné siete a tí, ktorí tam ešte nie sú, postupne nabiehajú. Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii. Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr. Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartovať. Bohužiaľ, VoLTE sa nám ešte nepodarilo rozbehnúť. Znova by som vám chcel poďakovať za vašu trpezlivosť a pochopenie. Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.“

O výpadku siete Telekomu sme sa vyjadrili aj pre televíziu Markíza

Doplnené 14:56 – Telekom zverejnil na Facebooku aktualizáciu:

AKTUALIZÁCIA K VÝPADKU: Po analýze problému začínajú cca od 14:00 nabiehať na naše mobilné siete prví zákazníci a obnovujú sa im hlasové i dátové služby. Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme vás ešte chceli poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej makáme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu. Ďakujeme

Nefunguje mobilný internet, mnohí používatelia nemajú ani mobilný signál.

Telekom momentálne rieši problémy s výpadkom mobilnej siete. Ten je podľa informácií od operátora celoslovenský. Mnohým používateľom nefungujú mobilné dáta, prípadne nemajú k dispozícii mobilný signál.

Operátor tvrdí, že povaha problému je plošná a náhodná, t.j. zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale netýka sa všetkých čísel. Niektorí zákazníci môžu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete alebo volať do inej siete. Iní nie a sieť sa im javí ako preťažená.

Telekom tiež vysvetlil, že technický problém nastal na komponente, ktorý prepája hovory a registruje čísla v sieti, čo v praxi znamená, že zákazník sa javí ako nedovolateľný alebo sa nemôže dovolať do siete Telekomu. Ak je zákazník prihlásený v sietí, mobilné dáta môžu byť dostupné: fungujú aplikácie, sťahovanie dát, dajú sa uskutočniť hovory cez aplikácie ako Whatsapp. V redakcii TOUCHIT nám však dáta nefungujú a väčšina členov redakcie, ktorí majú sieť od Telekomu, nemá k dispozícii ani mobilný signál.

Problém vznikol v čase 10:35 a operátor pracuje na jeho odstránení. Zákazníkom sa za vzniknuté komplikácie ospravedlňuje.

Vyjadrenie Telekomu na Facebooku

Zdroj: Telekom

Prečítajte si aj:

Telekom: Chceli by ste prejsť z paušálu Happy na ÁNO a získať viac mobilných dát? Teraz už môžete

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit