Služba je k dispozícii od 31. augusta 2021.

Doplnené: eSIM kartu je možné aktivovať rýchlo a jednoducho cez aplikáciu Telekom. Postup, ako na to, nájdete v samostatnom článku, TU.

Telekom oficiálne spustil eSIM kartu – digitálnu SIM kartu, ktorá má totožnú funkcionalitu ako tradičná plastová SIM karta. Do zariadenia ju však fyzicky nevkladáte, ale nahráte ju cez QR kód.

Používatelia Telekom služieb môžu požiadať o eSIM kartu s mobilným paušálom či predplatenou kartou. Pre eSIM kartu platí v Telekome štandardný cenník ako pre bežnú SIM kartu. V praxi to znamená, že si môžete eSIM kartu bezplatne aktivovať k novým paušálom alebo vymeniť klasickú SIM kartu za elektronickú.

eSIM kartu si môžete kedykoľvek aktivovať alebo vymeniť bezplatne, ak využívate službu elektronická faktúra a faktúra vám nechodí v papierovej forme.

O aktiváciu eSIM môžete požiadať v Telekom Centre, prípadne telefonicky na bezplatnej zákazníckej linke 0800 123 456. K dispozícii je tiež rýchla a jednoduchá aktivácia cez aplikáciu Telekom.

Pokiaľ dostávate faktúry v papierovej forme, odporúčame, aby ste si preverili cenu aktivácie eSIM karty – za predpokladu, že budete SIM kartu meniť za eSIM mimo doby aktivácie nového paušálu, resp. jeho obnovy. V cenníku Telekomu sa totiž uvádza štandardný poplatok za aktiváciu novej SIM karty/nového eSIM profilu vo výške 5 eur.

Ak máte aktivovanú elektronickú faktúru, tento poplatok je znížený na 0 eur a v prípade eSIM karty je to veľmi užitočné. eSIM sa totiž nedá „prehodiť“ z jedného zariadenia na druhé a z bezpečnostných dôvodov ani stiahnuť do viacerých zariadení.

Pre TOUCHIT sa vyjadril k eSIM hovorca Slovak Telekom, Michal Korec

eSIM karta sa nedá presúvať medzi zariadeniami, treba si vyžiadať nový QR kód

Ak si budete potrebovať presunúť eSIM kartu do nového zariadenia, treba opäť kontaktovať operátora. Telekom rieši takúto požiadavku ako výmenu SIM karty. Dostanete nový QR kód (novú eSIM) a tú si stiahnete do nového zariadenia. Aj táto výmena je kedykoľvek bezplatná, ak máte elektronickú faktúru, a Telekom nám potvrdil, že počet výmen eSIM karty nelimituje.

Proces doručenia eSIM prebieha elektronicky. Hneď po vybavení žiadosti dostanete emailom odkaz na QR kód. Jeho nasnímaním pomocou kompatibilného mobilného zariadenia, ktoré je pripojené do internetu, sa nahrá eSIM karta bezpečne do zariadenia a stane sa aktívna so všetkými službami.

Zoznam kompatibilných zariadení s technológiou eSIM v Telekome ku dňu 31. 8. 2021:

APPLESAMSUNGHUAWEI
iPhone 12 mini
iPhone 12
iPhone 12 Pro
iPhone 12 Pro Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
Samsung Galaxy S20
Samsung Galaxy S20+
Samsung Galaxy S20 Ultra
Samsung Galaxy Z Flip
Samsung Galaxy Note 20
Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Samsung Galaxy S21
Samsung Galaxy S21 Plus
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
Samsung Galaxy Z Flip 3 5G
Samsung Galaxy Z Fold 3 5G
Huawei P40
Huawei P40 Pro
Huawei Mate 40 Pro

Ako je to s podporou Apple Watch?

Telekom uvádza, že v aktuálnej verzii nie je možné využívať eSIM pre Apple Watch, nakoľko nie je možné stiahnuť eSIM profil pre región Slovenska. Podpora si vyžaduje nasadenie iného profilu a nadstavbu služby eSIM.

S týmito hodinkami sa nepripojíte do slovenskej mobilnej siete ani v prípade, ak si Apple Watch zakúpite v zahraničí a použijete eSIM zahraničného operátora.

Telekom nám upresnil, že nasadenie eSIM pre Apple Watch si vyžaduje prípravu samostatného eSIM produktu. Do budúcnosti nad ním uvažuje, ale nie je to otázka vývoja niekoľkých týždňov alebo mesiacov.

Zdroj: Telekom

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.