Operátor zaregistroval počas uplynulého víkendu zvýšenú aktivitu nevyžiadaných podvodných e-mailov a SMS správ.

Podobne ako v prípade ostatných podvodných útokov, aj v tomto prípade je hlavným cieľom podvodníkov vylákať od zákazníkov Telekomu osobné údaje či donútiť ich k potvrdeniu objednávky, ktorá v skutočnosti neexistuje.

Zákazníci sa mohli a naďalej sa môžu stretnúť s podvodnou komunikáciou, ktorá sa tvári, že je od spoločnosti Slovak Telekom, ktorá ich informuje, že si objednali eSIM kartu. Pre potvrdenie alebo zrušenie tejto objednávky musia kliknúť na odkaz v tele e-mailu alebo SMS správy, ktorá im bola doručená.

Telekom vyzýva všetkých zákazníkov, aby v žiadnom prípade neklikali na uvedený odkaz a nevypĺňali osobné či akékoľvek iné citlivé údaje, čím by sa mohli vystaviť prípadnému zneužitiu.

Podvodné SMS správy a emaily, ktoré sa vydávajú za TelekomZdroj: Telekom
Podvodné SMS správy a emaily, ktoré sa vydávajú za Telekom

Kedy zvýšiť pozornosť?

Oficiálna komunikácia zo strany Slovak Telekom, ktorá sa týka potvrdenia eSIM, neobsahuje nasledovné informácie, ktoré útočníci žiadajú od zákazníkov:

  1. V SMS odoslaných na zákazníka spojených s eSIM, Slovak Telekom nikdy neposiela link pre zadávanie údajov.
  2. E-maily odoslané na zákazníka spojené s eSIM neobsahujú tlačidlo „Zrušiť objednávku“.
  3. Slovak Telekom od zákazníkov nevyžaduje pomocou SMS alebo e-mailu údaje o ich SIM karte v podobe poskytnutia údajov o sériovom čísle ICCID alebo SN.

V prípade, že ste sa stali obeťou uvedeného podvodu, odporúčame, aby ste urýchlene nahlásili tento incident na bezplatnej Zákazníckej linke Telekom 0800 123 456 alebo navštívili najbližšie Telekom Centrum.

Operátor danú situáciu monitoruje a podniká interné kroky k čo najrýchlejšiemu prešetreniu a obmedzeniu.

Zdroj: Telekom

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit