Operátor zaregistroval počas uplynulého víkendu zvýšenú aktivitu nevyžiadaných podvodných e-mailov a SMS správ.
Podobne ako v prípade ostatných podvodných útokov, aj v tomto prípade je hlavným cieľom podvodníkov vylákať od zákazníkov Telekomu osobné údaje či donútiť ich k potvrdeniu objednávky, ktorá v skutočnosti neexistuje.
Zákazníci sa mohli a naďalej sa môžu stretnúť s podvodnou komunikáciou, ktorá sa tvári, že je od spoločnosti Slovak Telekom, ktorá ich informuje, že si objednali eSIM kartu. Pre potvrdenie alebo zrušenie tejto objednávky musia kliknúť na odkaz v tele e-mailu alebo SMS správy, ktorá im bola doručená.
Telekom vyzýva všetkých zákazníkov, aby v žiadnom prípade neklikali na uvedený odkaz a nevypĺňali osobné či akékoľvek iné citlivé údaje, čím by sa mohli vystaviť prípadnému zneužitiu.
Kedy zvýšiť pozornosť?
Oficiálna komunikácia zo strany Slovak Telekom, ktorá sa týka potvrdenia eSIM, neobsahuje nasledovné informácie, ktoré útočníci žiadajú od zákazníkov:
- V SMS odoslaných na zákazníka spojených s eSIM, Slovak Telekom nikdy neposiela link pre zadávanie údajov.
- E-maily odoslané na zákazníka spojené s eSIM neobsahujú tlačidlo „Zrušiť objednávku“.
- Slovak Telekom od zákazníkov nevyžaduje pomocou SMS alebo e-mailu údaje o ich SIM karte v podobe poskytnutia údajov o sériovom čísle ICCID alebo SN.
V prípade, že ste sa stali obeťou uvedeného podvodu, odporúčame, aby ste urýchlene nahlásili tento incident na bezplatnej Zákazníckej linke Telekom 0800 123 456 alebo navštívili najbližšie Telekom Centrum.
Operátor danú situáciu monitoruje a podniká interné kroky k čo najrýchlejšiemu prešetreniu a obmedzeniu.
Zdroj: Telekom
Prečítajte si aj: