Chodiť k lekárovi s každým problémom nie je veľmi pohodlné a ani ekonomické. Musíte mať na to čas, vyčkať si nejakú dobu v čakárni u lekára a obyčajne odídete s radou alebo predpísaným liekom domov. Tento proces sa však dá realizovať aj na diaľku, a to pohodlne, cez počítač alebo mobilný telefón.
Lekár na diaľku
Zdravotná poisťovňa Dôvera pripravila pre svojich poistencov možnosť absolvovať tento proces čo najjednoduchšie a aj čo najlacnejšie. Pokiaľ ste poistenec Dôvery, v mobilnej aplikácii máte možnosť využiť funkciu Lekár na diaľku.
S poisťovňou Dôvera teraz výrazne lacnejšie
Takýmto spôsobom sa za zvýhodnených finančných podmienok dostanete k aplikácii MEDDI. Bežný mesačný poplatok pri službe MEDDI Elite (teda pre jednu osobu) je 19 eur, cena pre poistencov Dôvery je 8,90 eura na mesiac a akcia pre prvých 3500 poistencov je len 4,90 eura na mesiac.
Rodinný balíček MEDDI Family je určený pre jednu dospelú osobu a 2 deti. V tomto prípade je bežná cena 29 eur, pre poistencov Dôvery platia rovnaké zvýhodnené podmienky ako pre Elite, teda 8,90 eura na mesiac a pre prvých 3500 poistencov len 4,90 eura na mesiac. Spomenuté dve deti pritom nemusia byť poistencami Dôvery a napriek tomu budú vyšetrené.
Konzultácia so všeobecným lekárom do 30 minút
Aplikácia MEDDI umožňuje spojiť sa so všeobecným lekárom, pediatrom alebo vybraným špecialistom pre dospelých. Všetko realizujete cez počítač alebo aj mobilný telefón. Garantovaná doba na spojenie so všeobecným lekárom je do 30 minút, viac vo virtuálnej čakárni čakať nebudete. Samozrejme, medzitým môžete normálne pracovať alebo relaxovať. Dĺžka doby konzultácie s lekárom už potom nie je obmedzená. Po ukončení vyšetrenia vám lekár vystaví lekársku správu, ktorú dostanete mailom aj do svojej eKarty.
Samozrejme, sú zdravotné problémy, ktoré sa na diaľku vyriešiť jednoducho nedajú. Napríklad je potrebné urobiť špeciálne vyšetrenia, krvné testy a podobne. V takom prípade lekár pacienta nasmeruje, ako postupovať, aby našiel špecialistu, ktorého potrebuje.
Len pripomeňme, že aplikácia MEDDI neslúži na poskytovanie komplexnej ani akútnej zdravotnej starostlivosti. Je to efektívny nástroj na konzultáciu pri menej závažných zdravotných problémoch. Ak máte vážny problém, volajte linky záchrannej služby.
Ako to funguje?
Celá komunikácia po tom, ako sa vám lekár ozve, prebieha formou textu, môžete to byť aj telefonát alebo videorozhovor. Výhodou tiež je, že lekár vám môže po konzultácii s vami predpísať liek vo forme e-receptu a tento si môžete vybrať nielen na Slovensku, ale v celej Európskej únii. Pri výbere lieku v zahraničí však hradíte jeho plnú sumu.
Ak všeobecný lekár rozhodne, že na vyšetrenie je potrebná ďalšia konzultácia so špecialistom, môže vám vystaviť takéto odporúčanie. Ak sa tak stane, do 48 hodín vás bude cez aplikáciu MEDII kontaktovať príslušný špecialista. Môže to byť dermatológ, endokrinológ, gastroenterológ, chirurg, kardiológ, interný lekár, neurológ, oftalmológ, ortopéd, otorinolaryngológ, pneumológ, rádiológ alebo urológ.
Mimochodom, aplikácia MEDDI umožňuje prepojenie aj s údajmi z inteligentných zariadení. Lekár tak môže vidieť, ako sa pohybujete, aký máte pulz a pod. Samozrejme, ide o orientačné, nie medicínske hodnoty, ale na predstavu to môže stačiť.
Služba sa dá ľahko zrušiť
Ak sa službu MEDDI rozhodnete ďalej nevyužívať, môžete predplatné zrušiť. Od ďalšieho obdobia vám už potom nebude poplatok účtovaný. Ak ho však budete chcieť znova obnoviť, už nemusí byť k dispozícii zľavový kód na výhodné akciové predplatné za sumu 4,90 eura a možno budete platiť 8,90 eura mesačne.
Praktický test
My sme si celý proces vyskúšali. Požiadali sme o dve vyšetrenia k dvom rôznym zdravotným problémom. V prvom prípade sme na spojenie so všeobecným lekárom čakali 7 minút, druhýkrát to bolo 15 minút. Podľa nás je lepšie realizovať konzultáciu z mobilu, lebo ten vás na začiatok konzultácie sám upozorní a navyše sa môžete pri čakaní pohybovať a robiť iné veci.
Začiatok konzultácie bol vždy vo forme chatu a prebiehal podobne, ako keď prídete k lekárovi do skutočnej ambulancie – bežné otázky a odpovede. Neskôr sme prešli na formu telefonického spojenia s lekárom a vyjasnili niektoré detaily.
Lekári boli v oboch prípadoch príjemní, pýtali sa otázky presne k zdravotnému stavu a v oboch prípadoch nám poradili, ako postupovať ďalej. V jednom prípade to bolo odporúčanie k špecialistovi s tým, že podľa miesta bydliska nám bol odporučený konkrétny lekár a odporučená fyzická návšteva. Potrebné boli totiž aj ďalšie odborné vyšetrenia. V druhom prípade boli na liečenie doporučené voľne dostupné lieky a obklady.
Celkovo je aplikácia MEDDI zaujímavou možnosťou, ako riešiť zdravotné problémy. Suma 4,90 eura mesačne je pritom extrémne výhodná, a ak ste alebo budete poistencami Dôvery, odporúčame vám túto formu využívať. Je to pohodlné, rýchle a lacné.
Zdroje: vlastné, Dôvera
Prečítajte si tiež