Citroën, Accor a JCDecaux, tri francúzske spoločnosti s medzinárodným pôsobením predovšetkým v mestskom prostredí, sa spájajú pod hlavičkou The Urban Collëctif, aby týmto spôsobom predstavili svoju víziu mestskej mobility.
„Dvadsiate prvé storočie bude patriť mestám.” Toto vyjadrenie Wellingtona Webba, bývalého starostu amerického mesta Denver, zhrnulo vývoj na našej planéte. Svetová banka predpokladá, že do roku 2050 budú dve tretiny svetovej populácie žiť v mestách alebo v metropolách. Mestá celého sveta sa rozvíjajú a plnia mnoho ekonomických, sociálnych, spoločenských a environmentálnych úloh, ktoré vytvárajú nové možnosti na vytvorenie mestského priestoru zajtrajška. V kontexte urbanizácie zaberá autonómna mestská mobilita všetky naše zmysly a zodpovedá na nároky na trvalo udržateľné zvýšenie kvality života v mestách a na zlepšenie času prepravy.
Ak kľúčových hráčov pri rozvoji miest zajtrajška predstavujú verejné inštitúcie a miestne spoločenstvá, tak na tejto celospoločenskej transformácii musia spolupracovať aj podnikatelia a ich spoločnosti, ktorí taktiež majú dôležitú úlohu.
Iniciatíva The Urban Collëctif vznikla zo spoločnej ambície načrtnúť budúcnosť autonómnej mestskej mobility dostupnej pre všetkých. Traja členovia, ktorí dovedna predstavujú 200 rokov inovácií, spoločnosti Citroën, Accor a JCDecaux, si tak môžu vymieňať svoje skúsenosti a schopnosti, aby priniesli nevšedné zážitky v mestách.
The Urban Collëctif sa vo svetovej premiére predstaví v stredu 4. novembra 2020 prostredníctvom plne digitálneho podujatia. Toto riešenie mobility predstavuje autonómnu mestskú mobilitu na samostatných cestách určených pre všetkých a v režime open-source.
CITROËN: Viac ako 100 rokov v službách slobody pohybu
Automobilka Citroën je už viac ako 100 rokov jedným z aktérov, ktorí sa zaoberajú slobodou pohybu. Ikonické vozidlá ako Traction Avant a 2CV až po riešenie mestskej mobility v podobe plne elektrického vozidla Ami – 100% ëlectric. Citroën bol vždy priekopníkom odvahy a kreativity v sprístupňovaní mobility v mestách aj mimo nich. Citroën otvára v roku 2020 novú kapitolu svojej histórie s nadpisom Ëlectric for all (Elektrina pre všetkých). Jej obsahom je začiatok predaja šiestich nových elektrifikovaných modelov vrátane nového modelu Citroën ë-C4. Týmto spôsobom ponúka trvalo udržateľnú a dostupnú mobilitu pre všetkých. Keďže automobilka Citroën je zvyknutá rúcať zažité pravidlá, bolo úplne prirodzené, že sa pustila do projektu The Urban Collëctif, aby ponúkla riešenie autonómnej mobility v mestách, ktorá bude na 100 % elektrická a prispeje k novej kvalite života v mestách.
Vincent Cobée, generálny riaditeľ značky Citroën, k tomu povedal: „Spoločnosti Citroën, Accor a JCDecaux majú v oblastiach ako starostlivosť o zákazníkov, inovácie a odvaha rovnaké hodnoty a myšlienky, preto bolo úplne prirodzené, že vytvorili spoločnú iniciatívu The Urban Collëctif. Tento inovatívny projekt dokonale korešponduje s DNA automobilky Citroën, ktorým sa riadi už od roku 1919 a to je sprístupňovanie mobility pre všetkých.”
ACCOR: Prirodzené pokračovanie rozšírenej pohostinnosti
Toto spojenie sa zapíše do kultúry a DNA spoločnosti Accor, ktorá už viac ako 50 rokov ponúka inovatívne zážitky a služby, ktoré menia spôsob poskytovania pohostinnosti presne podľa aktuálnych a neustále sa meniacich požiadaviek klientov. Sofitel a Pullman, dve zo značiek luxusného portfólia spoločnosti Accor, sa hrdo pridávajú k tomuto novému konceptu. Ambíciou skupiny je, aby sa značky dostali aj mimo svojho prirodzeného prostredia a do centier miest a vďaka tomu ponúknu exkluzívne zážitky presne v duchu hesla ALL — Accor Live Limitless. Je to lifestylový spoločník každodenného života, ktorý spája a obohacuje spoločnosť značiek, služieb a partnerstiev a dodáva im vlastný jednotný ekosystém Accor.
Sébastien Bazin, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Accor, pridáva: „Sme nadšení z nášho spojenia so spoločnosťami Citroën a JCDecaux, ktoré vzniklo v rámci tohto inovatívneho produktu. S viac ako 5 000 hotelmi po celom svete je naša skupina významným členom miestnych spoločenstiev a neustále sa snažíme poskytovať viac exkluzívnych zážitkov a to tak pre cestujúcich ako aj pre miestnych obyvateľov, avšak stále v súlade s trvalo udržateľným rozvojom miest. Poskytovanie zážitku z pohostinnosti aj mimo stien našich hotelov nasleduje našu modernú a odvážnu víziu pohostinnosti.”
JCDECAUX: Prirodzený aktér mestskej mobility
Spoločnosť JCDecaux ponúka už od roku 2003 bezplatnú službu požičiavania bicyklov a tým vytvorila nový spôsob využívania bicyklov v mestách. Dnes poskytuje viac ako 31 000 bicyklov v 76 mestách sveta, čím sa JCDecaux stáva akcelerátorom tohto druhu mobility. Spoločnosť pokračuje v každodenných inováciách, aby zodpovedala na nové požiadavky užívateľov a na nároky mestského prostredia a to napríklad aj bezplatným požičiavaním elektrifikovaných bicyklov, ktoré sa rozbehlo v roku 2019.
Jean-Charles Decaux, predseda predstavenstva a generálny spoluriaditeľ JCDecaux, vyhlásil: „Vstupovať do partnerstiev so súkromnými alebo samosprávnymi spoločnosťami a následne rozvíjať inovatívne riešenia a zároveň ich využívať pre trvalé zlepšovanie kvality života v mestách, sa plne spája s misiou spoločnosti JCDecaux. Ovocie priamej spolupráce so spoločnosťami Citroën a Accor v podobe iniciatívy The Urban Collëctif symbolizuje ochotu JCDecaux pokračovať v inovovaní a pretváraní služieb mestskej mobility zajtrajška.”