Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky. Modelový rad Golf ôsmej generácie rozširujú športové modely GTI*, GTE* a GTD*, každý s iným charakterom. Elektrický modelový rad ID.3* vo všetkých verziách konfigurovateľných zákazníkmi. Svetová premiéra ID.4* ako druhého modelu značky skonštruovaného na báze MEB. Európska premiéra štúdie veľkého cestovného kombi s elektrickým pohonom ID. SPACE VIZZION*
Volkswagen mal na tohtoročný ženevský autosalón (5.-15. Marca 2020), ktorý bol vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu v súvislosti so šírením tzv. Corona-vírusu COVID-19 zrušený, pripravenú celú plejádu sériových modelov. Po prvý raz sa tu medzinárodnému publiku mal predstaviť Golf ôsmej generácie. Jeho ponuku rozširujú športové modely GTI, GTE a GTD, ktoré majú takmer rovnaký dizajn no svojim špecifickým pohonom oslovujú rozličné cieľové skupiny zákazníkov. Program veľkého SUV Touareg, ktorý je vlajkovou loďou značky, rozšírila špičková verzia R vybavená vysoko výkonným pohonom plug-in hybrid na báze benzínového šesťvalca V6 3.0 TSI. Po premiére na frankfurtskom autosalóne v septembri minulého roku prichádza revolučný elektrický model ID.3 v celej škále konfigurovateľných verzií s výkonmi od 93 kW (126 k) do 150 kW (204 k) a troma kapacitami batérie. Razantný postup značky v oblasti elektromobility dokumentuje ďalší sériový model ID.4, ktorý sa začne predávať ešte do konca tohto roka. Náhľad do neďalekej budúcnosti prináša štúdia ID. SPACE VIZZION, ktorá sa po svetovej premiére na Los Angeles Auto Show koncom minulého mala predstaviť v Ženeve európskemu publiku.
Touareg R
Nová vlajková loď značky Volkswagen predstavuje ideálnu symbiózu vysokého výkonu a elektrickej efektivity. Zároveň je to prvý vysoko výkonný model R s pohonom plug-in hybrid. Tvorí ho turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k), doplnený elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) v skrini 8-stupňovej automatickej prevodovky. Hybridný pohon dosahuje maximálny systémový výkon 340 kW (462 k) a maximálny systémový krútiaci moment 700 Nm. Mohutný krútiaci moment sa prenáša prostredníctvom systému pohonu všetkých kolies 4MOTION so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen na obidve nápravy. Elektromotor napája lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 14,1 kWh, uložená pod podlahou batožinového priestoru. S dostatočne nabitou batériou sa Touareg R vždy rozbieha s elektrickým pohonom a s ním môže jazdiť do rýchlosti 140 km/h. Pri vyššej rýchlosti alebo keď vodič stlačí pedál akcelerátora úplne na podlahu (kickdown) sa aktivuje spaľovací motor, ktorý vozidlo poháňa až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Funkcia hybridného pohonu sa vizuálne zobrazuje na sériovom veľkoplošnom displeji Innovision Cockpit. Navonok sa špičkový Touareg líši dizajnovým kompletom R-Line a „Black Style“, ako aj 20-palcovými disky kolies z ľahkej zliatiny Braga (na želanie sú k dispozícii disky až do formátu 22 palcov). Touareg R, ktorý sa začne predávať v druhom polroku 2020, môže ťahať brzdený príves do hmotnosti 3,5 tony a je prvým automobilom s pohonom plug-in hybrid na svete vybaveným asistenčným systémom pre manévrovanie s prívesom Trailer Assist.
Golf GTI
Už 44 rokov je Golf GTI ikonou medzi športovými kompaktnými automobilmi a táto tradícia pokračuje aj v nedávno predstavenej ôsmej generácii bestsellera. Aktuálny Golf GTI sa dizajnom prednej časti karosérie na prvý pohľad odlišuje od bežných verzií. Typickým prvkom je úzka lišta pod hranou kapoty, ktorá sa tiahne po celej šírke prednej časti karosérie nad sériovými LED svetlometmi. Bez ohľadu na farbu karosérie má tradičnú červenú farbu a ďalej ju zvýrazňuje svietiaci pás z LED, prerušený predným logom, ktorý svieti pri zapnutých denných svetlách. Druhým charakteristickým prvkom je veľká mriežka so šesťuholníkovým vzorom po celej šírke predného nárazníka, na bokoch lemovaná čiernymi lištami v profile písmena C. Do mriežky sú integrované netradičné svetlomety do hmly v podobe piatich šesťuholníkov (na želanie). Golf GTI poháňa benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k). Krútiaci moment motora, kulminujúci hodnotou 370 Nm, sa prenáša na predné kolesá cez 6-stuipňovú manuálnu prevodovku, na želanie výrobca montuje 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.
Golf GTE
Rovnako ako v predchádzajúcej generácii má Golf GTE pohon plug-in hybrid. Tvorí ho benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) prstencového tvaru, uložený v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Hybridný pohon vyvíja maximálny systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria, ktorá má oproti predchodcovi o 50 percent väčšiu kapacitu 13 kWh. Vďaka tomu, ako aj vďaka lepšej aerodynamike má nový Golf GTE teraz dojazd s čisto elektrickým pohonom približne 60 km. Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonom je 130 km/h. Navonok sa od svojho benzínového brata Golf GTE na prvý pohľad líši modrou lištou pod hranou kapoty a klapkou nabíjacej zásuvky v ľavom prednom blatníku.
Golf GTD
Športový model, ktorý je pre svoj efektívny turbodiesel zvlášť vhodný na dlhé trasy, teraz poháňa nový štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 PS). Veľký krútiaci moment, dosahujúci maximum 400 Nm, sa prenáša na predné kolesá výlučne prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Rovnako ako všetky naftové motory v modelovom rade Golf ôsmej generácie má aj GTD vo výfukovej sústave dva za sebou usporiadané katalyzátory SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction). Vďaka tomuto novému systému úpravy výfukových plynov Twindosing s dvojnásobným vstrekovaním AdBlue sú emisie oxidov dusíka NOx vo výfukových plynoch výrazne znížené. Vonkajším rozlišovacím znakom modelu Golf GTD je strieborná lišta po celej šírke predného čela pod hranou kapoty.
ID.3
Rok 2020 je rokom ostrého štartu elektromobility u značky Volkswagen. Priekopníkom novej epochy je model ID.3, ktorý je prvým sériovým automobilom značky, skonštruovaným na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Na frankfurtskom autosalóne v septembri mala premiéru uvádzacia verzia ID.3 1ST z limitovanej série 30 000 kusov, ktorú si rezervovalo vyše 37 000 záujemcov. V Ženeve sa medzinárodnému publiku mali predstaviť sériové verzie. Zákazníci majú na výber tri: ID.3 Pure, ID.3 Pro a ID.3 Pro S. Základná verzia ID.3 Pure má batériu s kapacitou 45 kWh, umožňujúcou dojazd do 330 km (WLTP). Elektromotor poháňajúci zadné kolesá môže mať podľa želania zákazníka výkon 93 alebo 110 kW (126 alebo 150 k). Verzia ID.3 Pro má batériu s kapacitou 58 kW pre dojazd do 420 km (WLTP), výkon motora je voliteľný 107 alebo 150 kW (146 alebo 204 k). Špičková verzia ID.3 Pro S má batériu s kapacitou 77 kWh a motor s výkonom 150 kW (204 k). Jej dojazd je do 550 km (WLTP). Všetky tri verzie sa dajú nabíjať striedavým aj jednosmerným prúdom, pri maximálnom povolenom nabíjacom výkone 100 kW nabije ID.3 Pro za 30 minút elektrickú energiu na 290 km.
ID.4
Zo štúdie ID. CROZZ je odvodený sériový model ID.4 – kompaktné SUV s elektrickým pohonom, ktoré sa začne predávať v Európe ešte do konca tohto roka. Aerodynamická karoséria s krátkymi prevismi a dlhým rázvorom umožňuje veľkorysé priestorové pomery v kabíne posádky. ID.4 bude využívať celú škálu modulárnej stavebnice elektromobility MEB. Najprv sa začne vyrábať s pohonom zadných kolies, neskôr pribudne aj verzia s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies. Podľa kapacity použitej batérie, uloženej priestorovo úsporne v podlahe kabíny, sa dojazd bude pohybovať do 500 km. iD.4 je prvé klimaticky neutrálne kompaktné SUV na svete. Bude sa vyrábať v závode Zwickau v Nemecku bilančne neutrálne z hľadiska CO2 po celej dĺžke reťazca tvorby hodnoty. Komplexná ponuka Volkswagen pre nabíjanie okrem toho umožní zákazníkom nabíjať batérie modelov radu ID elektrickou energiou vyrobenou z obnoviteľných zdrojov.
SPACE VIZZION
Na meniaci sa svet individuálnej mobility reaguje štúdia ID. SPACE VIZZION, ktorá je v poradí už siedmou štúdiou vytvorenou na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Predstavuje automobil typu Gran Turismo vo forme veľkého kombi. Tento typ karosérie je výhodný z hľadiska aerodynamiky, ktorá zohráva pri vozidlách s elektrickým pohonom významnú rolu pre celkovú efektivitu – čo dokumentuje vynikajúca hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,24. Štúdia má pohon všetkých kolies dvoma elektromotormi s celkovým systémovým výkonom 250 kW (340 k). Batéria s kapacitou 82 kWh (brutto) umožňuje štúdii dojazd do 590 km (WLTP). Vďaka vynikajúcej trakcii elektronického pohonu všetkých kolies 4MOTION ID. SPACE VIZZION akceleruje za 5,4 sekúnd z pokoja na tempo 100 km/h. Štúdia prináša náhľad na budúci sériový model, ktorý bude predstavený koncom roka 2021 a bude sa predávať v rozličných verziách v Severnej Amerike, Európe a Číne.