VIDEO TOUCHIT: Nový Hyundai i30 kombi a jeho výbava z pohľadu muža a ženy

0

Nový Hyundai i30 kombi sme si vyskúšali z chuti. Na toto auto sme sa pritom pozreli z pohľadu muža ale aj ženy a tiež sme ho porovnali s jeho staršou verziou. Celkové hodnotenie – ideálne auto na každodenné dochádzanie do práce ale aj vo voľnom čase pre rodinu. Spája v sebe eleganciu, veľkosť batožinového priestoru, bezpečnosť  a technologickú výbavu. 

Testovali sme ho v efektnej červenej farbe s metalickým lakom a treba povedať, že to tomuto autu celkom sedelo. Splývajúcu líniu strechy zvýrazňujú strieborné lišty strešného nosiča. To tomuto autu dodáva športového ducha. Dôraz je v tomto prípade kladený na veľkosť a manévrovateľnosť batožinového priestoru. Ocenili sme možnosť spárovania multimediálneho systému s viacerými mobilnými telefónmi ako i podporu Audroid Auto, Apple CarPlay a MirrorLink.

Na test sme mali Turbodiesel 1,6 CRDi s výkonom 100 kW a 7-stupňovú automatickú prevodovku DCT s dvoma spojkami. K dispozícii je aj nový benzínový štvorvalec 1,4 T-GDi, ktorý dosahuje výkon 103 kW a tiež benzínový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 88 kW. VO výbave boli LED svetlomety.

Z technologickej výbavy tu nájdete aj navigáciu, ktorá sa ľahko ovláda na dotykovom displeji s uhlopriečkou 8 palcov. Veľmi sa nám páči aj systém bezrôtového nabíjania smartfónov.

Auto sme mali s dvojzónovou automatickou klimatizáciou, prikúpiť si môžete ešte kožené sedadlá s ventiláciou a panoramatické strešné okno. My sme mali zimnú výbavu, teda ohrievanie predných sedadiel a tiež volantu. Sedadlá boli s textilným povrchom, je to celkom pohodlné na sedenie aj pri dlhších trasách.

Batožinový priestor má objem 602 litrov, sklopením zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1650 litrov. Prenášať sa dajú aj dlhšie predmety, zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40.

Z hľadiska bezpečnosti je tu sledovanie únavy vodiča s následným upozornením, monitorovanie prekročenia jazdného pruhu, núdzové brzdenie pred prekážkou, adaptívny tempomat a obmedzovač rýchlosti. Ocenili sme aj jasnú cúvaciu kameru a rozpoznávanie vybraných dopravných značiek.

Objednať si tiež môžete elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťou. Pri jazde sa dá vyberať medzi troma režimami prevodovky (Eco, Normal a Sport), parkovacia brzda je elektronická, otváranie/zatváranie auta je bezkľúčové a k dispozícii je Start/Stop systém.

Dizajn palubnej dosky môže byť v čiernej farbe, dvojfarebný čierno-sivý alebo čierno-modrý. Vonkajšie vyhotovenie je so štandardným. metalizovaným alebo perleťovým lakom.

Z hľadiska mužského pohľadu sme ocenili technologickú výbavu, páčili sa nám aj dynamické vlastnosti dieslového motora a bezdrôtové nabíjanie smartfónu vo vyhradenom priestore palubovky s možnosťou zatvorenia tohto priestoru. Pi vystupovaní z vozidla vás auto upozorní, že svoj smartfón ste nechali v tejto priehradke. Zo ženského pohľadu sme vyzdvihli veľký batožinový priestor, rýchle uchytenie detských sedačiek na zadných sedadlách a tiež bezpečnostnú výbavu vozidla.

S vozidlom sme najazdili celkovo okolo 1000 km, dosiahli sme priemernú spotrebu nafty 7,1 litra/100 km a priemerná rýchlosť bola 62 km/h. Jazdili sme hlavne dlhšie trate, na diaľnici sa Hyundai i30 kombi cíti ako doma. Na zadných sedačkách je dostatočne veľa miesta, ocenili by sme však nabíjač mobilných telefónov aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. K dispozícii je len rozvod teplého alebo studeného vzduchu. Adaptér na cigaretový zapaľovač sa ale nachádza v batožinovom priestore. Tvar a detaily masky chladiča Hyundai sú údajne inšpirované prúdom tečúcej roztavenej ocele. 

Pri teste sme uposlúchli aj výzvy na prestávku na kávu, celkom to totiž odpovedalo tomu, ako sme boli pri jazde unavení. A systém adaptívneho tempomatu veľmi chválime, nespomaľoval nám zbytočne pri predbiehaní pomalších vozidiel na diaľnici. No a najlepšia vlastnosť – automatické prepínanie diaľkové/tlmené svetlá. To je na nezaplatenie. Predná lakťová opierka sa dá posúvať v pozdĺžnom smere, aby bolo možné nájsť pohodlnú polohu.  od výklopnou opierkou je odkladacia schránka a ďalší 12 V cigaretový adaptér.

Cena Hyundai i30 kombi začína od 13 790 Eur, naše testované vozidlo je v cene okolo 21 390 Eur. V cene máte pritom asistenčné služby Hyundai na 5 rokov, havarijnú poistku na 1 rok a zimné pneumatiky zadarmo.

O autorovi

Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií a tiež videoreportáží. Snažím sa byť na každej lepšej tlačovke či už na Slovensku alebo v zahraničí. Mám rád fotografovanie a tiež cestovanie.

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné časopisu TOUCHIT, teraz s užitočnou príručkou
Začíname so smartfónom.Iba za 22,99 €.
Kliknite a zistite viac>>