Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Palculienka, Šmolkovia, Gumkáči – svet zbožňuje maličkých hrdinov. Aj medzi autami nájdeme  drobca s výnimočnými vlastnosťami, Toyotu AYGO.  Pred pár dňami sa dostala na Slovensku do predaja jeho nová verzia po facelifte. Jeho cena sa začína od 7 890 €. Prečo je tento mestský špunt iný ako všetky ostatné autá? 

 Trojčatá B-Zero

Je rok 2005. V novootvorenom závode v českom Kolíne začínajú v rámci projektu B-Zero montovať prvé vozidlá. Pre  takýto názov sa rozhodla Toyota so skupinou PSA, čiže Peugeot-Citroën pri výrobe spoločného malého mestského hatchbacku.  Autíčko Toyoty dostalo meno AYGO z anglického  I go. Jeho názov symbolizuje slobodu a energiu malého auta. Peugeot  si vybral názov 107, ktorý v roku  2014 zmenili na  108, a Citroën – C1. Toyotu AYGO a jej „súrodencov“ vyrábajú v českej továrni dodnes.

S poľským srdcom

Toyoty AYGO sú montované výlučne v Čechách, ale ich jednolitrové motory 1KR-FE vyrábajú v Poľsku, v závode Toyota Motor Manufacturing Poland. Nejde pritom o hocijakú súčiastku, ale o motor, ktorý v rokoch 2007–2010 kraľoval v kategórii hnacích jednotiek do jedného litra v medzinárodnom hlasovaní International Engine of the Year. Spolu s faceliftom bol zdokonalený –  výkon sa zvýšil na 72 koní a maximálny krútiaci moment dosahuje 93 Nm. Vďaka tomu auto zrýchľuje z 0 na 100 km/h o 0,4 s rýchlejšie, spotrebuje o 0,2 l/100 km menej podľa cyklu NEDC a tiež produkuje menej CO2.  V poľskom závode vyrábajú aj manuálne a poloautomatické prevodovky do tohto modelu.

Vytvorte si vlastný model

Malá Toyota je model, ktorý už roky dáva široké možnosti individualizácie vzhľadu. Po facelifte je na výber napríklad 21 vzorov ráfikov, 8 farebných verzií prednej masky chladiča a rovnaké množstvo  obmien zadného difúzora a strechy, ktorá je dostupná aj v skladacej verzii. Nové AYGO sa objavuje aj v špeciálnych verziách Prime x-cite s novým lakom Magenta a Prime x-treme s čiernou karosériou a doplnkami vo farbe Cyan.

Na stovku za šesť sekúnd

AYGO s motorom s výkonom viac ako 200 koní umiestneným centrálne, širokou karosériou a veľkým krídlom vzadu – znie to ako šialený nápad? Takéto auto však skutočne vzniklo. V roku 2008   predstavila Toyota na veľtrhu British International Motor Show v Londýne výnimočný koncept AYGO Crazy. Pod kapotou, presnejšie za prednými sedadlami, bol umiestnený motor 1.8 VVT-i, známy zo športových modelov Toyoty – Celica a MR2. Hnacia jednotka bola vybavená turbodúchadlom vyvinutým spoločnosťou  Toyota Motorsport GmbH a päťstupňovou prevodovkou takisto známou z  MR2. Vďaka karosérii s hmotnosťou necelých 1000 kg a motoru s výkonom  200 koní bol AYGO Crazy schopný zrýchliť na 100 km/h za 5,75 sekúnd.

Koľko ľudí sa zmestí do mestského hatchbacku?

Drobný japonec je štvormiestne vozidlo. To však neznamená, že sa doň nezmestí viac ľudí. V roku 2016 sa pri príležitosti festivalu Driftingo Children´s Day jazdec a drifter Kuba Przygoński spolu so skupinou detí rozhodli zistiť koľko. Výsledok mnohých prekvapil. Do kabíny s dĺžkou 1630 mm a šírkou 1300 mm so zatvoreným dverami sa natlačilo až 16 ľudí! Vodič a 15 detí.

Patrí k najpredávanejším drobcom

Je to veľmi populárne auto. V roku 2015 mu známy britský magazín Top Gear udelil titul Auto roka – spolu s modelom Bugatti Veyron! AYGO je známe aj svojou spoľahlivosťou. Portál  What Car? ho vyhlásil za najspoľahlivejšie malé auto a udelil mu najvyššie hodnotenie 100 % v tejto kategórii.

Za zmienku stojí, že v uplynulom roku bola Toyota AYGO jedným z najpredávanejších modelov v segmente A.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.