Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zvýšený predaj elektrifikovaných vozidiel si vyžaduje vyššiu produkciu  lítium-iónových batérií. Na zabezpečenie plynulej dodávky lítia investuje Toyota 282 miliónov dolárov do spoločnosti, ktorá sa zaoberá výrobou a spracovaním tejto suroviny.

Elektrifikácia vozidiel v najbližších rokoch sa bude zrýchľovať vzhľadom na nové modely, ktoré plánujú takmer všetci výrobcovia automobilov.  V minulom roku predali japonské a kórejské automobilky na celom svete viac ako 2 milióny áut na elektrický pohon, z toho Toyota dodala 1,52 milióna vozidiel.  Globálny predaj elektromobilov na batérie (BEV) predstavoval v uplynulom roku  734 000 áut.

Toyota Tsusho, člen Toyota Group, kúpila 15-percentný podiel vo firme  Orocobre, ktorá sa zaoberá ťažbou lítia. Investícia vo výške 282 miliónov dolárov umožní trojnásobne zvýšiť produkciu v Olaroz – najdôležitejšom nálezisku lítia v portfóliu firmy. Popri tom v Japonsku vybudujú závod na výrobu hydroxidu lítia, ktorý bude vo vlastníctve oboch spoločností.

Pred dvoma rokmi Toyota oznámila, že sa bude postupne zvyšovať podiel lítium-iónových batérií v celkovej produkcii trakčných batérií. V súčasnosti sa pre japonskú automobilku vyrába 1,3 milióna nikel-metal-hydridových batérií za rok a iba 100-tisíc lítium-iónových batérií. Na budúci rok sa výrobné možnosti Toyoty zvýšia o ďalších 200-tisíc lítium-iónových batérií.

Pri ročnom predaji vyše 10 miliónov automobilov Toyota predstavujú elektrifikované autá už 15% produkcie koncernu a v nasledujúcich rokoch sa budú tieto proporcie výrazne meniť v prospech vozidiel s alternatívnymi pohonmi.

V decembri 2017 Toyota ohlásila  novú stratégiu rozvoja elektromobility. Spoločnosť plánuje do roku 2030 vyrobiť 5,5 milióna elektrifikovaných vozidiel ročne, z toho milión bezemisných áut.  Na začiatku nasledujúcej dekády bude modelový rad koncernu obohatený o 10 elektrických modelov  (BEV) – najskôr v Číne, potom v Japonsku, Indii, Spojených štátoch a Európe. Do roku 2025 bude každý model značky Toyota a Lexus dostupný buď výlučne s elektrifikovaným pohonom, alebo bude mať takýto pohon v ponuke.  Tieto plány sú súčasťou dlhodobej stratégie  Toyota Environmental Challenge, ktorej cieľom je  úplne eliminovať emisie CO2  zo všetkých činností koncernu do roku 2050.

Toyota je pionierom na trhu s hybridmi a najväčším výrobcom elektrifikovaných automobilov. Spoločnosť v roku 1997 uviedla na trh Prius – prvý sériovo vyrábaný hybridný automobil. V súčasnosti  ponúka Toyota na celom svete 35 hybridných modelov a celkový predaj áut s takýmto pohonom prekročil 11 miliónov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.