Toyota na Slovenku patrila medzi najrýchlejšie rastúce značky na Slovensku a orientuje sa na ekologický a úsporný hybridný pohon

Táto známa japonská automobilka zaznamenala nárast v každej oblasti, obzvlášť v predaji vozidiel vo forme flotily (tzv. fleet). V tomto segmente predaja väčšieho množstva vozidiel jednému odberateľovi za zvýhodnenú cenu trh pre Toyota narástol o neuveriteľných 41%, napriek tomu že predaj vo fleet segmente vo svete pre Toyotu rástol len o 9%.

Medziročné nárasty

Toyota predala 4609 vozidiel, čo je nárast oproti roku 2016 až 29%, dokonca v porovnaní s rokom 2015 je to až prelomových 73%. Pritom sa najúspešnejšie predávali modely vozidiel C-HR a model Yaris.

Budúcnosť patrí hybridnej technológii

Predaj automobilov s dízlovým motorom klesá v celej Európe a samozrejme aj na Slovensku. Problémom je to, že napr. v Nemecku začínajú mestá zakazovať vstup vozidiel s naftovým motorom. Tieto vozidlá tak síce pomaly ale čoraz viac  začínajú nahradzovať alternatívne pohony. Toyota to vie, ako preto sa jej inžinieri sústreďujú na najpokrokovejší pohon – hybridný. A práve v tejto technológii je Toyota svetovým lídrom, pričom má najviac  predaných hybridných vozidiel a už minulý rok oslávila viac ako 10 miliónov predaných hybridných vozidiel celosvetovo. Výhodou je, že táto firma má s hybridným pohonom dlhoročné skúsenosti a teda určite táto firma nie je v etape vychytania pôrodných problémov. Toyota predáva vozidlá s hybridným pohonom viac ako 20 rokov a táto firmy má zastúpenie takmer v každom segmente automobilov. Od malého Yarisa cez Auris, ale aj SUV Rav 4, pripadne najnovší model C-HR.

Hybridy a Slovensko

Aj zákazníci na Slovensku začínajú túto technológiu veľmi pozitívne vnímať a dnes si už cielene vyberajú, keď si chcú kúpiť nové auto. V roku 2017 Toyota predala až 1540 modelov s hybridným pohonom, čo je oproti roku 2016 nárast takmer 100%. Dnes každé tretie auto značky Toyota sa na Slovensku predá práve s hybridným pohonom.

Jedným z dôvodov je aj to, že cenový rozdiel medzi autom s klasickým benzínovým motorom a alternatívnym hybridným nie je tak veľký, ako tomu bolo v minulosti. Slováci si tiež uvedomujú, že tejto technológii patrí budúcnosť, čo ovplyvňuje aj zostatkovú cenu vozidla s hybridných pohonom.

Napríklad model  Yaris 1,5 s benzínovým motorom s prevodovkou Multidrive S stoji 12 440 eur, zatiaľ čo Yaris 1,5 s hybridným pohonom stoji 14 790 eur. V prípade modelu C-HR je cenový rozdiel ešte nižší a predstavuje len 1800 eur.

Hlavné výhody hybridného pohonu

Auto s hybridným pohonom je pohodlné, tiché, pričom automatická prevodovka je v tomto prípade v štandardnej výbave. Najviac využijete výhody hybridného automobilu pri pohybe po meste a prípadne do a z práce. Batériu nabíjate tým, že energia pri brzdení sa nepremení len na teplo, ale je možné ňou dobíjať batériu. Táto energia vystačí na niekoľko kilometrov jazdy. Elektrický motor potom dáva hybridnému auto dynamiku jazdy. Výhodou je, že auto s týmto pohonom netreba nabíjať ako pri čisto elektrických autách a všetko rieši zabudovaná elektronika. Elektromotor sa najviac dostava k slovu práve v meste, pri rozbiehaní v kolónach. Vtedy je prevádzka auta nielen s nulovými emisiami, ale navyše aj zadarmo.

Podľa stavu nabitia batérii sa Toyota s hybridným pohonom môže pohybovať až do rýchlosti 50 km/h, benzínový motor sa pripája až po vybití batérie alebo prekročení tejto rýchlosti. Ak máte v batérii kapacitu, potom vám elektrický motor slúži ako podpora k benzínovému motoru aj mimo mesta a na diaľnici. Celkovo ide o úsporné vozidlá a táto technológia má pred sebou skvelú budúcnosť.

V prípade, že sa rozhodnete pre Toyotu s tzv. plug-in hybridným pohonom, potom máte možnosť nabíjania batérie napr. z elektrickej zásuvky doma či v práci. Batéria v hybridnom automobile sa dá nabíjať pohodlne aj doma, z obyčajnej elektrickej zásuvky s dodaným adaptérom. ak máte možnosť nabíjania batérie v práci, je to výhra. Dojazd na batériu bez zapojenie benzínového motora dnes presahuje 50 km, čo obyčajne postačí na dopravu do práce a jazdu v meste.

Viac o Toyota C-HR s hybridným pohonom

VIDEO TOUCHIT: Testovali sme crossover s kompaktným dizajnom – Toyota C-HR

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.