Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ofenzíva na americký trh – v priebehu 36 mesiacov tu Toyota plánuje uviesť 31 noviniek.  Nové alebo osviežené modely sa objavia v mnohých segmentoch – medzi osobnými automobilmi, SUV-čkami, terénnymi vozidlami aj pick-upmi.

Podľa magazínu CNnet oznámil Bon Carter,  viceprezident divízie Toyota Motor North America, že v priebehu najbližších troch rokov uvedie spoločnosť Toyota USA na trh až 31 noviniek!  Americký automobilový trh tak zažije takmer každý mesiac jednu premiéru značky.

Nové modely a  facelity

Samozrejme, neznamená to len nové modely, ale aj rôzne zmeny v sortimente, napríklad nové verzie vybavenia automobilov či špeciálne edície.  Už dnes vieme, že zoznam noviniek bude obsahovať  facelift modelov Highlander, Avalon a Camry s pohonom 4×4, RAV4 Plug-in Hybrid, aj  Lexus LC Convertible.  Nebudú však chýbať ani prekvapenia. ,,V priebehu tohto roku môžete očakávať 10 nových výrobkov Toyoty – modelov po facelifte, ale aj noviniek, ktoré zaitaľ nie sú v modelovom rade,” ubezpečil Carter.  Z toho vyplýva, že  Toyota a Lexus majú v úmysle tento rok vstúpiť v USA do nových segmentov.

Po Forde druhá najobľúbenejšia značka

Toyota neustále obnovuje modelové rady značiek a investuje do nových modelov napriek tomu, že na americkom trhu sa jej darí.  Od januára do novembra predali Toyota a Lexus v Severnej Amerike  2,1 milióna automobilov.

Podľa portálu focus2move.com Američania v priebehu 11 mesiacov roku 2019 kúpili  15,5 milióna nových automobilov, čo je o  1,1 % menej ako rok predtým. Toyota je po Forde druhou najobľúbenejšou značkou s 12,3-percentým podielom na trhu. Skupina sa môže pochváliť tretím najlepším výsledkom po General Motors a Ford Group a pokrýva 14 %  trhu.

„Trhu s automobilmi sa tento rok darilo vynikajúco,” skonštatoval koncom uplynulého roka B. Carter. Spočiatku sa prepokladalo, že Američania kúpia v priebehu roka 16,7 milióna automobilov, ale celkové prognózy sú optimistickejšie. Bude to už piaty rok v rade s tržbami viac ako 17 miliónov.   Podľa Cartera aj keď domáci predaj v tomto roku  môže klesnúť o približne 300-tisíc exemplárov, i tak pôjde o jeden z najlepších výsledkov v histórii.

Rýchly vývoj  ponuky Toyoty v Európe

V uplynulom roku Toyota nezaháľala ani v Európe –  na trh dodala 7 nových modelov a niekoľko ďalších nových produktov.  Premiéru mali  Corolla hatchback, sedan a kombi, RAV4, Camry, GR Supra, okrem toho dostala facelift Toyota C-HR a spolu s ním aj druhú výkonnejšiu hybridnú jednotku s výkonom 184 k. Model Yaris je od minulého roku dostupný aj vo verzii GR Sport. Novinkou je tiež Prius Plug-in Hybrid po liftingu s novým päťmiestnym interiérom.

V ponuke Lexusu debutoval úplne nový crossover UX, modely RX a RX L prešli facelfitom. Osviežujúcu kúru podstúpili kupé RC a RC F, na trhu sa tiež objavila najradikálnejšia verzia  RC F Track Edition.

Toyota nespomalí tempo ani v tomto roku. Začiatkom roka obohatí rad Corolla špeciálna edícia TREK a  na horizonte je aj športová verzia  Corolla GR Sport. Takisto sú ohlásené  RAV s novým plug-in hybridným pohonom, elektrická Toyota Proace City a Proace Verso. Známe  sú informácie o novej generácii Yarisu a športovom modeli GR Yaris. V európskej pouke Lexusu sa objaví kabriolet  LC Convertible a elektrický  UX 300e.

Značky: