Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Klienti UNIQA stále nahlasujú škody povodniach a záplavách. Aktuálne už evidujeme viac ako 1218 škôd za takmer 3 220 000 Eur a predpokladáme, že suma bude aj v ďalších dňoch  stúpať.

Naši likvidátori sú už niekoľko dní v teréne a posilnili sme maximálne všetky technické kapacity

V snahe čo najviac pomôcť ľuďom zo zasiahnutých oblastí budeme väčšinu škôd likvidovať v zrýchlenom konaní bez obhliadky a v prípade potreby sme pripravení poskytnúť klientom zálohy na poistné plnenie. Stačí to v hlásení uviesť a likvidátor na základe výšky škody rozhodne o výške zálohy.

Najviac škôd je hlásených zo západného Slovenska, najmä Záhoria, Bratislavy a potom z oblasti severného Slovenska a Kysúc. Ľudia nám hlásia najmä škody z povodní a záplav, poškodenia predmetov následkom pádu stromov. Ide najmä o vytopenie domov a pivníc, záhrad. V niektorých domoch voda dokonca vyrazila pivničné okná a doslova zaplavila pivničný priestor. Silné prívalové dažde tiež spôsobili zatečenie vody do domov cez strechy a následné poškodenie omietok a stien.Prívalové dažde tiež spôsobili silný prietok vody v kanalizácii, následkom čoho vyrazila voda cez odpadový odtok a zaplavila miestnosti v dome. Klienti tiež hlásili poškodenie elektrických spotrebičov, následkom silnej povodne aj kompletne zničené oplotenie. Máme tiež hlásenia škôd na autách, buď zo zatopenia alebo poškodenia následkom pádu stromov.

Hlásenie škôd u nás prebieha preferovne online – cez web alebo aplikáciu alebo mailom, aktuálne sme mimoriadne posilnili kapacity aj pre telefonické nahlasovanie pre ľudí bez elektriny. 

Ak Vám zatopilo dom, pivnicu, či garáž, mali by ste vykonať všetky opatrenia, aby ste zamedzili zväčšeniu rozsahu škody. Zničené veci však odporúčame až do vykonania obhliadky nevyhadzovať – pokiaľ si to samozrejme nevyžaduje bezpečnosť alebo hygienické dôvody. Je dobré ich nafotiť, urobiť video a poslať do poisťovne. K vybaveniu škodovej udalosti je potrebný súpis poškodených vecí s udaním rozsahu poškodenia a jeho hodnoty.

Ak došlo k poškodeniu motorového vozidla, odporúčame všetko zdokumentovať fotografiami či videom a počkať na obhliadku poisťovne, ktorá zistí rozsah škôd. V prípade, že je vozidlo nepojazdné, cez asistenčnú službu si dohodnite odtiahnutie vozidla do servisu, ktorý vykoná jeho diagnostiku.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.