Majitelia zariadení Google Home si všimli niečo netradičné. Ich domáci asistent do zhrnutia dňa začal pridávať reklamy.

Konkrétne reklamy na film Kráska a Zviera, teda najnovší hraný film od Disneyho. Paradoxne, používatelia, ktorí o tomto probléme začali písať na internete, nikdy tento film nevyhľadávali a ani nemajú v nastaveniach Google Home zapnuté informácie o filmoch.

Moje nastavenia „Môj deň“ sú počasie, doprava, kalendár, pripomienky a správy. A nikdy som si tento film nevyhľadával,“ posťažoval sa jeden používateľ na Reddite.

Bryson Meunier natočil nové správanie Google Home na video, ktoré zavesil na Twitter. Na ňom je jasne vidieť, že reklama na film bola pridaná na koniec zhrnutia dňa, dokonca rovnakým hlasom Google Assistant: „Mimochodom, dnes sa v kinách začína premietať Disneyho hraný film Kráska a Zviera. V tejto verzii príbehu je vynálezcom Belle, a nie Maurice. Mne osobne sa to páči viac. Pre viac zábavných informácií o filme sa ma môžeš spýtať na niečo o Belle.

Google odmieta, že by sa jednalo o reklamu a podal takéto schizofrenické vyjadrenie: „Toto nie je reklama, krása Google Assistant spočíva v tom, že pozýva našich partnerov, aby sa stali našimi hosťami a zdieľali svoje príbehy.“ Neznie to skoro ako definícia reklamy?

Ak je toto náznakom budúcnosti osobných asistentov, ktorí začnú slúžiť ako ďalší kanál na bombardovanie používateľov reklamami, tak ďakujem, neprosím.

Zdroj: The Verge, Reddit, Twitter

Prečítajte si aj:

Google Home je prakticky len prerastený Chromecast

Značky: