Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Za prvý polrok 2024 vozidlá Diaľničnej patroly najazdili vyše 1,4 milióna kilometrov a vyriešili viac než 14-tisíc incidentov na cestách, ktoré sú v správe Národnej diaľničnej spoločnosti. Jej najčastejšou činnosťou je pomoc pri vytvorení bezpečného zákrytu vozidla v problémoch.

Najčastejšie boli posádky Diaľničnej patroly zavolané k nepojazdnému vozidlu na ceste a to 6448-krát. Vo väčšine prípadov išlo o vozidlo s poruchou, napríklad s defektom či poruchou motora. Za prvé dva kvartály Diaľničná patrola pomohla 6026 motoristom vytvorením bezpečného zákrytu vozidla v tiesni, väčšina týchto áut čelila technickej poruche. Posádky 2850-krát odstraňovali prekážajúci predmet z cesty. V 1194 prípadoch pomohli hliadky patroly poskytnutím informácií a viac než 400-krát pomohli inak, napríklad naštartovaním vozidla alebo doplnením chladiacej zmesi. Pri oprave defektu pomohli kolegovia z patroly v 1345 prípadoch.

Základné činnosti Diaľničnej patroly

K štandardným činnostiam Diaľničnej patroly patrí napríklad pomoc pri nehodách (870-krát), požiaroch (36-krát), asistencia polícii (377-krát), napríklad pri dokumentácii miesta, presmerovaní premávky alebo usmerňovaní vozidla v protismere. Okrem pomoci motoristom Diaľničná patrola vykonáva aj iné prevádzkové činnosti. Za prvý polrok sa spomedzi týchto aktivít najčastejšie venovala kontrole zariadení odpočívadiel či funkčnosti verejného osvetlenia, infopointov, odstavných plôch alebo kontrole zjazdnosti vozoviek.

V lete je zásahov najviac

V júli Diaľničná patrola absolvovala takmer 2900 výjazdov, čo je o takmer tisíc prípadov viac ako napríklad v zimných mesiacoch.  Najviac asistovala pri prekážajúcom vozidle a vytvorení zákrytu vozidla v tiesni.

Ako si privolať pomoc Diaľničnej patroly?

Služba Diaľničnej patroly funguje od roku 2015. Jej hlavným cieľom je zvýšenie bezpečnosti a pomoc na cestách, ktoré sú v správe Národnej diaľničnej spoločnosti. Ak sa ocitnete v núdzi, Diaľničnú patrolu si môžete privolať jednoducho – na bezplatnom telefónnom čísle 0800 100 007. Je k dispozícii nonstop a bezplatne.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.