Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne vzrástol predaj 10-dňových diaľničných známok, a to až o 15 % oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej diaľničnej známky tvoril takmer 53 % všetkých predaných kusov. Za prvý polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov a v prepočte na eurá to znamenalo výnos vo výške približne 12,3 milióna eur.

Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro 620.000 kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o 4 %.

Naopak, mierny medziročný pokles sme zaznamenali pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke. Pri 30-dňovej známke išlo približne o 3-percentný medziročný pokles, pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro 218.000 kusov a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej známky bol na úrovni 3 miliónov eur. Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na úrovni 27 %, predalo sa ich približne 260.000 kusov a výnos bol na úrovni skoro 13 miliónov eur.

Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných známok.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.