Valve všetci poznáme ako firmu stojacu za kultovými hrami Half Life, Portal či Dota, a ako prevádzkovateľa služby Steam. Okrem toho však inovuje v oblasti virtuálnej reality.
Stratégiu majú zaujímavú – najprv vytvoriť hardvér a ekosystém, až potom hry a iný softvér. Vďaka spolupráci s HTC, inováciám v oblasti VR hardvéru a integrácii VR priamo do Steamu tak Valve vytvára prostredie, ktoré umožňuje ostatným vývojárom začať tvoriť hry a aplikácie pre VR.
„Sme celkom optimistickí. Myslíme si, že VR sa dobre rozvíja. Napreduje takým spôsobom, že to napĺňa naše očakávania,“ povedal Gabe Newell. „Ale zároveň sme celkom vyrovnaní aj s možnosťou, že celé VR môže aj pohorieť. Jednoducho, pokiaľ sa nesnažíte spraviť veci, na ktorých môžete pohorieť, tak sa nesnažíte o nič zaujímavé.“
Valve momentálne pracuje na troch plnohodnotných VR hrách. „Keď vravím, že robíme na troch VR hrách, tak robíme na troch plnohodnotných hrách, nie na VR zážitkoch,“ vyjadril sa Newell.
„Myslíme si, že sme sa naučili už dosť na to, aby sme mohli viac zariskovať. Pre nás je všetko experiment. Myslíme si, že vieme dosť na to, aby sme mohli spraviť tri veľké hry, a zistíme, či máme pravdu. Sme si celkom istí, že ostatní vývojári sa na našom príklade niečomu priučia, či už ako sa to robiť má alebo nemá, a cítime, že to je presne to, čo by sme teraz mali robiť.“
Valve momentálne pracuje s hardvérovými partnermi na nových VR ovládačoch, a zároveň okolo týchto ovládačov vyvíja nové hry. Okrem toho Valve pracuje na novej generácií VR staníc Lighthouse, ktoré budú mať širšie snímacie pole a zároveň budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Newell povedal, že nové Lighthouse stanice by mohli umožniť aj snímanie naprieč niekoľkými prepojenými miestnosťami, takže VR zážitok by nebol obmedzený len na jednu miestnosť.
Zdroj: Tom’s Hardware