Vlani sa vo svete predalo vyše 360 miliónov smartfónov. Na Slovensku vlastnia inteligentný telefón dvaja z troch Slovákov.

Okrem hovorov a surfovania na internete ho však čoraz častejšie využívajú na nakupovanie v internetových obchodoch. Potvrdzujú to štatistiky, ktoré hovoria o rapídnom náraste počtu transakcií cez mobilné telefóny.

Podľa posledných údajov GFK vlastní smartfón až 65 % Slovákov. Masívny nárast majiteľov inteligentných telefónov mení aj správanie spotrebiteľov. Čísla internetového obchodu Hej.sk ukazujú, že svoje zariadenia využívajú aj ako prostriedok na nakupovanie cez internet. ,,Medziročné porovnania čísel jednoznačne poukazujú na zvyšujúci sa počet nákupov prostredníctvom mobilných telefónov. Vlani sme oproti roku 2016 zaznamenali až 62 percentné navýšenie počtu zákazníkov, ktorí si u nás nakúpili cez smartfóny,“ prezrádza Vladimír Sušil, riaditeľ Hej.sk.

Rovnaký trend potvrdzuje aj množstvo nákupov uskutočnených cez inteligentné telefóny. V roku 2017 sa počet transakcií zvýšil o 76 percent oproti roku 2016.

Čísla stále stúpajú

Vzostup nákupov cez mobilné telefóny potvrdzuje aj prvý kvartál tohto roka. Počet transakcií oproti rovnakému obdobiu v roku 2017 sa zvýšil až o 59 %. ,,Zaujímavosťou je tiež fakt, že s počtom nákupov rastie aj priemerná hodnota objednávky. Zákazníci nakupujúci cez smartfón si totiž do svojho košíka vkladajú každoročne o 13 % drahší tovar,“ dodáva Sušil.

Takúto formu kúpy využívajú najmä majitelia špičkových smartfónov. ,,Ide o náročných zákazníkov, ktorí sú zaneprázdnení, potrebujú veci riešiť rýchlo, bez zbytočného zdržania, vyplňovania a prioritou pre nich je pohodlný nákup,“ opisuje Sušil. Podľa neho títo zákazníci najčastejšie kupujú produkty, ktoré zodpovedajú ich životnému štýlu. Ide napríklad o fitness náramky, automatické kávovary či elektronické zubné kefky.

 

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.