Volkswagen podrobil tretiu generáciu modelu Touareg rozsiahlej modernizácii. Ako prvý model značky VW prináša novo vyvinuté svetlomety „IQ.Light – HD-LED-Matrix“ s vysokým rozlíšením.
Okrem toho výrobca zušľachtil aj interiér sériovým digitálnym panelom „Innovision Cockpit“ s najnovšou úrovňou hardvéru a softvéru. Nový senzor zaťaženia strechy a zdokonalené systémy podvozka rozširujú rozpätie medzi komfortom a maximálnou agilitou. Modernizovaná verzia sa dá na prvý pohľad rozoznať podľa nového dizajnu prednej a zadnej časti karosérie s inovatívnymi prvkami ako osvetlená lišta na maske vpredu a nové zadné svetlá prepojené svietiacim pásom s červeným osvetleným logom VW.
Obľúbené SUV vyššej triedy. Doteraz sa z troch generácií modelového radu Touareg predalo vyše 1,13 milióna exemplárov. Imelda Labbé, členka predstavenstva pre predaj, marketing a popredajné služby: „Pri novom modeli Touareg sme doteraz všeobecne vysokú úroveň kvality a komfortu ešte ďalej zlepšili na základe spätnej väzby od našich zákazníkov. Výsledkom je prémiový model, ktorý svojim vycibreným dizajnom, intuitívnym ovládaním a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami bude nadchýnať zákazníkov – na ceste, v teréne a prirodzene, aj ako prvotriedne vozidlo na ťahanie prívesu.“
Inovátor. Touareg vždy prinášal inovatívne technológie – z tohto know-how mnohokrát potom profitovali modely Volkswagen nižších tried a rovnako je to aj teraz. Kai Grünitz, člen predstavenstva pre technický vývoj: „Touareg bol pre nás vždy technologickým majákom, ktorý prinášal technické novinky zavádzané systémom top-down. To je prípad nového modelu Touareg. Ako prvý automobil značky Volkswagen prichádza s novo vyvinutými svetlometmi s vysokým rozlíšením ‚IQ.Light – HD-LED-Matrix‘ – jedným z najlepších osvetľovacích systémov na svete. Vyše 38 000 interaktívnych svietiacich diód LED tu v noci zabezpečuje fascinujúci komfort osvetlenia. Nové svetlomety HD-LED-Matrix už onedlho zavedieme do ďalšieho menšieho radu SUV.“
Ako napovedá označenie HD (High Definition), nové svetlomety sa od systémov „IQ.LIGHT LED-Matrix“ líšia vysokým rozlíšením. Kým doteraz každý adaptívny svetlomet tvorilo najviac 24 LED, teraz každý svetlomet HD obsahuje až 19 200 mikro-diód LED. Z nich každá sa dá ovládať samostatne, vďaka čomu sú svetlomety schopné extrémne presne regulovať rozloženie svetelných lúčov na cestu. V každom svetlomete je modul interaktívneho osvetlenia HD-LED umiestnený v strede, okrem neho je na vonkajšej strane modul Bi-Matrix so 16 LED na osvetlenie blízkej oblasti pred vozidlom a prídavné diaľkové svetlo. Na vnútornej strane je tretí osvetľovací modul pre statické a dynamické zákrutové svetlo, odbočovacie svetlo a svetlo do zlého počasia. Veľký počet mikro-LED umožňuje nielen ešte presnejšie „vykrývať“ protiidúce vozidlá a iných účastníkov premávky, ale aj vytvárať nové interaktívne funkcie ako napríklad zobraziť stopu pre vedenie vozidla v zúženom jazdnom pruhu na cestných staveniskách.
Fúzia technologických systémov. Touareg je vybavený novým senzorom zaťaženia strechy, ktorý je prepojený s regulačnou elektronikou podvozka. Jeho výhodou je zvýšenie agility vozidla. Ak je na nosiči namontovaný strešný box, senzor ho rozpozná a poskytne túto informáciu asistenčným systémom ako ESC, ktorý potom zasiahne primerane skôr aby sa zvýšila stabilita vozidla. Ak na streche nie je nijaká záťaž, regulačné systémy umožňujú športovejšie jazdné vlastnosti ako doteraz. Jochen Reichel, vedúci vývoja jazdnej dynamiky, riadiacich a regulačných systémov, zvlášť oceňuje túto súhru všetkých technológií nového modelu Touareg: „Vďaka senzoru zaťaženia strechy sme mohli ďalej rozšíriť rozpätie medzi maximálnym komfortom a optimálnou výkonnosťou. Nové vyladenie podvozka a regulačných systémov zabezpečuje väčšiu stabilitu a precíznosť, rovnako pri dynamických, ako aj komfortných jazdných situáciách. Práve v kombinácii so systémami podvozka ako aktívne vyrovnávanie náklonu a riadenie zadných kolies je nový Touareg ešte agilnejší.“
K inovatívnym asistenčným systémom modelu Touareg patria systémy:
- „Travel Assist“1 (umožňuje asistovanú jazdu až do maximálnej rýchlosti),
- „Area View“ (kamerový systém zobrazujúci celé okolie vozidla na uľahčenie manévrovania),
- „Park Assist Plus s diaľkovým ovládaním“1 pre automatické zaparkovanie a vyparkovanie (vodič môže pomocou aplikácie ovládať parkovanie aj zvonka),
- „Trailer Assist“1 (asistované manévrovanie s prívesom) a
- „Nightvision“ (termovízna kamera na podporu videnia v noci).
Markantné modifikácie dizajnu. Nový Touareg sa dá okamžite rozoznať podľa nového dizajnu prednej a zadnej časti karosérie. Vpredu je úplne nové maska chladiča so svetlometmi a zmenený predný nárazník. Zvlášť nápadné sú svetlomety „IQ.Light – HD-LED-Matrix“ s troma osvetľovacími modulmi na každej strane, ktoré sú na slovenskom trhu súčasťou štandardného vybavenia. Každý modul lemuje LED denné svetlo v profile písmena L. Tieto prvky spolu vytvárajú nezameniteľnú svetelnú grafiku vo dne aj v noci. Novým prvkom v tomto modelovom rade je aj osvetlená stredná lišta v maske chladiča. Ďalším novým dizajnovým prvkom sú zadné skupinové svetlá spojené priebežnou svietiacou lištou z LED a červeno osvetleným logom VW v strede.
Zušľachtený interiér. Inovovaný Touareg má teraz sériovo digitálny prístrojový panel „Innovision Cockpit“ ktorý integruje digitálny združený prístroj s uhlopriečkou 30,5 cm a centrálny dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 38,1 cm pod spoločným sklom do digitálnej ovládacej, informačnej a komunikačnej jednotky. Teraz umožňuje zobrazovanie máp navigácie vo vysokom rozlíšení, zahŕňa zdokonalené hlasové ovládanie s online podporou a rozhranie App Connect (Apple CarPlay, Android Auto), ktoré umožňuje pripojenie smartfónu bez kábla. V kabíne je niekoľko zásuviek USB-C so zvýšeným nabíjacím výkonom na 45 W (predtým 15 W) na rýchlejšie nabíjanie koncových zariadení ako smartfóny, tablety a laptopy. K voliteľným prvkom infotainmentu patrí ozvučovací systém Dynaudio s výkonom 730 W a head-up displej. Zmeny v detailoch ako napríklad mäkké obklady stredovej konzoly a nové osvetlené dekoračné obklady s nápisom „Touareg“ dodávajú interiéru ušľachtilejší vzhľad.
Naftové motory aj pohon plug-in hybrid. Nový Touareg sa bude na slovenskom trhu predávať s rozličnými verziami pohonu, založenými na turbodúchadlom prepĺňaných motoroch V6 s objemom 3,0 litra. Obľúbený naftový motor 3.0 V6 TDI je na výber v dvoch verziách s výkonom 170 kW (231 k)3 alebo 210 kW (286 k)4. Verzia plug-in hybrid, s označením eHybrid využíva benzínov motor 3.0 V6 TSI a elektromotor, ktoré spolu poskytujú systémový výkon 280 kW (381 k)5. Všetky motory sa sériovo montujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom všetkých kolies 4MOTION.
Predpredaj na slovenskom trhu od leta. Na slovenskom trhu bude nový Touareg v ponuke v jedinej, luxusnejšej verzii „Elegance“. Tá má štandardne 2-zónovú klimatizáciu, svetlomety „IQ.Light – HD-LED-Matrix“ a LED zadné svetlá, navigačný systém „Discover Pro Max“ ako súčasť systému „Innovision Cockpit“, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožené poťahy sedadiel, ako aj špecifické dizajnové prvky na karosérii a 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Nový Touareg vo verzii Elegance 3.0 V6 TDI s výkonom 170 kW (231 k) bude v predpredaji s cenou od 69.900 s DPH.
Výroba pre celý svet v Bratislave. Rovnako ako jeho predchodcovia sa modernizovaný Touareg bude pre celý svetový trh vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave, ktorý sa kvalitou výroby tradične umiestňuje na špičke medzi 120 závodmi koncernu Volkswagen na celom svete. V súčasnosti vyrába najdrahšie a najluxusnejšie SUV pre tri koncernové značky a montážne zostavy komponentov (pohon a podvozok) pre model štvrtej značky finalizovaný v zahraničí. V rámci výroby modelu Touareg budú z montážnej linky v Devínskej Novej Vsi schádzať aj motorické verzie pre exportné trhy ako benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k) a špičkový Touareg R eHybrid s výkonom 340 kW (462 k), ako aj ďalšie verzie vybavenia (napr. R-Line).
1 V rámci systémových hraníc. Vodič musí byť neustále pripravený prekonať asistenčný systém a nie je zbavený zodpovednosti za bezpečnú jazdu.
2 Údaje o spotrebe paliva a emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od vybavenia vozidla.
3 Touareg V6 TDI 4MOTION s výkonom 170 kW (231 k), kombinovaná spotreba paliva WLTP: 8,0 l/100 km; kombinované emisie CO2 209 g/km.
4 Touareg V6 TDI 4MOTION s výkonom 210 kW (286 k), kombinovaná spotreba paliva WLTP: 8,0 l/100 km; kombinované emisie CO2 209 g/km.
5 Touareg eHybrid 4MOTION s výkonom 280 kW (381 k), kombinovaná spotreba paliva WLTP: 2,2-2,1 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 23,5-23,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 50-48 g/km.