Kalifornská spoločnosť Velotric má v portfóliu dve elektrické novinky s pôsobivým dizajnom, ktoré ponúkajú dostatok technológií a dobrú úžitkovosť za lákavú cenu.  

Presnejšie ide o dva bicykle s trošku odlišným rámom, ktoré sa líšia predovšetkým výbavou. Lepšie vybavený model nesie označenie Thunder 1 a menej vybavená dvojička má označenie Thunder 1 ST.

Velotric Thunder 1/ST
Velotric Thunder 1/ST

Obe verzie nás zaujali už na prvý pohľad ich čistým dizajnom bez zbytočností, čo sa pomaly vytráca, a preto to veľmi ceníme. Dvojičky sú vybavené zadným elektromotorom s nominálnym výkonom 350W (Peak 600W) a krútiacim momentom 45Nm, ktorý prenáša silu na pedále prostredníctvom snímača krútiaceho momentu. Asistencia elektromotora je tak príjemná a neagresívna. Okrem toho je samozrejmosťou aj zadná prehadzovačka Shimano s 8 rýchlostnou kazetou.

Elektromotor je dopovaný z 9,8 Ah batérie v ráme, ktorá by mala poskytovať dojazd na úrovni 80 kilometrov v prípade modelu Thunder 1 ST (ústrojenstvo Velopower E35) a 120 kilometrov v prípade modelu Thunder 1 (ústrojenstvo Velopower E35+). Lepšie vybavený model ponúka aj možnosť pripojenia extra batérie na predĺženie dojazdu o približne 50%. Rovnako tak majú bicykle k dispozícii až 5 režimov jazdy – Eco, Tour, Normal, Sport a Turbo, s ktorými zvládnete takmer každý terén. Výhodou je aj nízka hmotnosť na úrovni 16 kilogramov.

  • Velotric Thunder 1/ST
  • Velotric Thunder 1/ST
  • Velotric Thunder 1/ST
  • Velotric Thunder 1/ST

Obe novinky sú vybavené LED osvetlením a hydraulickými brzdami Tektro, avšak z pohľadu pokročilejších technológií je na tom lepšie model Thunder 1. Ten má totiž integrovaný GPS modul a komunikuje s mobilnou aplikáciou Velotric, cez ktorú ho viete nastaviť i sledovať jeho polohu v reálnom čase – ideálne v prípade krádeže. Okrem toho môžete bicykel odomknúť aj odtlačkom prsta. Menej vybavený model je možné tiež sledovať, no iba jednoducho, prostredníctvom aplikácie Apple Find My, čo tiež nie je na zahodenie.

A čo cena? Veľmi príjemná! Lepšie vybavený model stojí 1638 eur, zatiaľ čo základ môžete mať už od 1365 eur. Z pohľadu ceny a ponúkaných výhod ide o veľmi dobrý pomer.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE