Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Viac ako 53-tisíc krát zaplatili ľudia na Vianočnom Hlavnom trhu v Bratislave kartou, mobilom či hodinkami. Bolo to možné vďaka platobným terminálom, ktoré priniesla Slovenská sporiteľňa v spolupráci so spoločnosťou Global Payments. Vďaka inovatívnej službe Good Pay tak poputuje príspevok jeden cent za každú bezhotovostnú platbu občianskemu združeniu Návrat. Slovenská sporiteľňa k tejto sume darovala ďalších 10 tisíc eur. Dokopy tak poputuje do ohrozených rodín s deťmi 10 535 eur.

„V Návrate sme skutočne radi, že sme sa s mohli zapojiť do tohto projektu. Je výnimočným spojením súkromného sektora, samosprávy, občianskeho združenia a verejnosti za účelom pomoci rodinám, v ktorých vyrastajú deti v ohrození. Darované peniaze použijeme v priebehu celého roka 2020 na stabilizovanie domova pre rodiny s deťmi formou podpory bývania a priebežného sprevádzania rodiny. Rodinám takto pomôžeme s nájmom, energiami, zariadením bývania či prípadnou rekonštrukciou bývania. Rodiny zapojené do projektu budú sprevádzať odborníci z Návratu, ktorí týmto rodinám poskytnú potrebnú sociálnu a psychologickú pomoc, aby sa tým predišlo vážnemu strádaniu detí v týchto rodinách,“ povedala Anna Kratochvílová, PR manažérka združenia Návrat.

Priemerná výška jednej transakcie bola 8,60 eur, denne sa digitálne zaplatilo vyše 15 tisíc eur. Na trhu bolo k dispozícii pre návštevníkov 79 platobných terminálov. Najviac platieb prebehlo samozrejme počas posledného týždňa pred sviatkami.

„Snažíme sa prinášať inovácie priateľské k ľuďom, mestu, k našej krajine. Práve preto sme spolu so spoločnosťou Global Payments priniesli na vianočné trhy nie len platobné terminály ale aj inovatívnu službu Good Pay. Vďaka nej každý návštevník mohol nie len pohodlne platiť ale tiež pomôcť rodinám, ktoré to potrebujú. Som rada, že niekoľko desiatok tisíc návštevníkov  táto možnosť potešila a my sme tak môžeme pomôcť OZ Návrat dodatočným darom vo výške 10-tisíc eur. Teším sa, že Slovenská sporiteľňa prispela k vianočnej atmosfére Bratislavy tým správnym spôsobom,“  povedala Dáša Juríková, riaditeľka odboru stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne.

„Základným leitmotívom Vianoc je domov, pretože práve domov je to, vďaka čomu prežívame ozajstný vianočný pocit. Preto sa veľmi teším, že Vianočný Hlavný trh mal po prvý raz aj takýto širší dobročinný rozmer a mohli sme pomôcť rodinám, ktoré to skutočne potrebujú,“ uviedol Matúš Vallo, primátor hlavného mesta Bratislavy.