Po absolvovaní viac ako 3 300 kilometrov oslávil Jonas Vingegaard v Paríži celkové víťazstvo v 109. ročníku Tour de France. Na Champs-Élysées prevzal 25-ročný Dán trofej z krištáľového skla, ktorú navrhlo oddelenie ŠKODA Design. Trofej pre víťaza bodového hodnotenia získal Belgičan Wout van Aert. Vozidlá českej automobilky ako hlavného partnera Tour de France boli aj v tomto roku zastúpené na kľúčových miestach: ŠKODA ENYAQ iV s čisto elektrickým pohonom išla na čele pelotónu v 16 z 21 etáp ako riaditeľské vozidlo („Red Car”).
Už 109. ročník Tour de France bol odštartovaný takzvaným Grand Départ v dánskej Kodani, ktorá sa tak stala najsevernejším štartovým miestom v histórii pretekov. Skončil sa 24. júla tradične na parížskej triede Champs-Élysées. Na trase dlhej viac ako 3 300 kilometrov a zloženej z 21 etáp, ktorá viedla cez štyri štáty, si v porovnaní s konkurenciou najlepšie viedol 25-ročný Dán Jonas Vingegaard, ktorému sa podarilo zvíťaziť v celkovej klasifikácii. Získal tak trofej z krištáľového skla navrhnutú oddelením ŠKODA Desing, rovnako ako aj víťaz bodového hodnotenia o zelené tričko sponzorovanom ŠKODA AUTO, víťaz klasifikácie mladých jazdcov a víťaz horskej súťaže o najlepšieho vrchára. Návrh pohárov pre víťazov si už dvanástykrát vzalo na starosti oddelenie ŠKODA Design.
Peter Olah, vedúci oddelenia interiérového dizajnu v ŠKODA AUTO, vysvetľuje: „Trofeje pre víťazov Tour de France sú aj v tomto roku inšpirované tradičným umením českého sklárstva a symbolizujú pominuteľnosť okamihu. Pohár tak ponúka určitú podobnosť s cyklistickým športom. Aj tu musíme po okamihoch triumfu naďalej každý deň podávať tie najlepšie výkony, aby sme ostali na vrchole. Dizajn pohára zároveň podobne ako dizajn bicykla symbolizuje dynamiku a energiu.“
Šesťdesiat centimetrov vysoké a štyri kilogramy vážiace trofeje z krištáľového skla vyrába tradičným postupom spoločnosť Lasvit v Novom Bore. Vďaka presne prevedenému symetrickému výbrusu sa lomené svetlo javí v každom zornom uhle inak. Rovnako ako súčasné modely značky ŠKODA sa aj trofeje vyznačujú charakteristickými kryštalickými tvarmi.
ŠKODA AUTO podporuje najväčšie cyklistické preteky na svete ako oficiálny hlavný partner a dodávateľ vozidiel už od roku 2004. V tejto pozícii poskytla česká automobilka organizátorom a vedeniu pretekov aj tentoraz 250 vozidiel, ktoré slúžili na servisné účely, ale aj ako sprievod pelotónu. Okrem elektromobilu ŠKODA ENYAQ iV, ktorý poslúžil riaditeľovi Tour de France Christianovi Prudhommovi v 16 z 21 etáp ako riaditeľské vozidlo („Red Car“), boli nasadené aj modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridným motorom.
Pod heslom tohtoročnej kampane „The beautiful circus: You have to love it. We all do.“ mali priaznivci cyklistiky z celého sveta možnosť sledovať dianie na trati i v zákulisí prostredníctvom oficiálnej aplikácie Tour de France a internetových stránok www.welovecycling.com.