Cloudové riešenie od Amazonu (AWS) by malo už čoskoro dostať zaujímavú konkurenciu – minimálne v Európe. Nemecká retailová skupina Schwarz Group, ktorá vlastní (okrem iného) známe reťazce Lidl a Kaufland, sa chystá spustiť vlastné služby v oblasti cloudu.
Tomuto rozhodnutiu predchádzala akvizícia softvérovej spoločnosti Camao IDC, ktorú Schwarz Group kúpila na začiatku mája. Zaujímavosťou je, že k tomuto obchodu došlo aj napriek korona kríze, ktorá proces nespomalila, ale naopak, všetko urýchlila. Retailová skupina Schwarz Group sa už dávnejšie rozhodla, že bude investovať do digitalizácie a táto pandémia podľa ich slov ukázala, že tento krok je viac než potrebný.
Schwarz Group najala 70 špecialistov na cloud, ktorí budú na chystaných službách intenzívne pracovať. Celému projektu bude šéfovať doterajší strategický šéf skupiny Schwarz Group, Stefan Herold, ktorý počíta s tým, že cloud sa stane veľmi dôležitou súčasťou celej spoločnosti.
„O tomto počine informoval nemecký týždenník Lebensmittel Zeitung.“
Táto spoločnosť sa netají ani tým, že pôjde o priamu konkurenciu pre Amazon Web Services. Šéf projektu tvrdí, že majú veľkú šancu pojať časť trhu – minimálne v Európe. Tieto cloudové služby majú poskytnúť väčší dôraz na ochranu súkromia a všeobecných dát. S týmto má Amazon relatívne často problémy. Stefan Herold sa domnieva, že dôsledné zakomponovanie všetkých európskych ochranných pravidiel dokáže poraziť aj fakt, že ich služby budú oproti Amazon Web Services trošku drahšie. To však ukáže až prax.
O plánoch veľkej digitalizácie sa hovorí už od minulého roku, no až doposiaľ tomu nenasvedčovali žiadne reálne kroky. Schwarz Group dávnejšia avizovala aj to, že chce otvoriť nové dátové centrá s vlastnou IT divíziou, ktorá by mala zamestnávať viac ako 3000 ľudí. To sú veľké plány a my sme zvedaví, ako to bude pokračovať. Možno ste postrehli, že obchodný reťazec Lidl chce vo Veľkej Británii od polovice tohoto roku (uvidíme či sa to podarí aj napriek korona kríze) zahájiť on-line donáškovú službu (niečo ako potraviny domov), ktorú by malo komplexne zastrešovať vlastné cloudové riešenie. Tento test ukáže, či sa daná služba rozšíri aj do ostatných európskych krajín. Pekné plány a my veríme, že sa pretavia do reality aj u nás. Lidl v poslednom období pekne napreduje, to aj vďaka novému Lidl Shopu a aplikácii Lidl Plus, o ktorej sme už dávnejšie písali – TU.
Zdroj: Zive.cz
Prečítajte si aj: